جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۳۲۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کمبود شدید موادغذایی دنیا در پساکرونا/ ایران قطب صادرات محصول شود

رئیس مؤسسه پژوهش‌های اقتصاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دوران پساکرونا، کشورها با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شوند و این پتانسیلل را ایجاد می‌کند که صادرات را افزایش دهیم.

 علی کیانی راد با اشاره به راهکارهای موجود برای توسعه صادرات در دوران پساکرونا گفت: شیوع کرونا موجب شده که بسیاری از کشورهای دنیا، صادرات و واردات محصولات غذایی را به شدت محدود کنند؛ اما به نظر می‌رسد ایران موقعیت خوبی در این زمینه دارد تا بتواند صادرات محصولات کشاورزی و غذایی را توسعه دهد.
 
وی ادامه داد: در دوران پساکرونا، کشورها با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شوند و این پتانسیلی را برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم صادرات خود را افزایش دهیم.
 
این مقام مسئول ادامه داد: به احتمال زیاد در دوران پساکرونا، تقاضا برای محصولات تبدیلی و فرآوری‌شده، افزایش خواهد یافت نه برای محصولات تازه؛ بنابراین وقت آن است که صنایع تبدیلی خود را گسترش دهیم.
 
رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: حضور در بازارهای جهانی در چنین شرایطی، نیازمند گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است و یکی از برنامه‌های جهش تولید نیز گسترش و توسعه این صنایع است. به عبارت دیگر ما باید این توانایی را داشته باشیم که تولیدات گلخانه‌ای و باغی را فوراً در صنایع تبدیلی و تکمیلی ببریم و سپس آنها را صادر کنیم.
(جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۶:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها