چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۳۲۷۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

مصرف کله پاچه کاهش یافت/جمع آوری ۵۳۰ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف از سطح بازار

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز عرضه، مصرف دل و جگر و کله پاچه کاهش یافته است.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور آخرین جزئیات نظارت بر فرآورده های خام دامی اظهار کرد: در طرح نظارت بهداشتی طی بازدید همکاران از مراکز تولید، توزیع و نگه داری فرآورده های خام دامی حدود ۵۳۰ تن انواع و اقسام فرآورده خام دامی همچون گوشت، مرغ، ماهی، عسل و شیر به سبب شرایط بد نگه داری، منقضی شدن مدت زمان نگه داری یا رویت فساد و آلودگی از سطح بازار جمع آوری شده است.
وی افزود: اگر محصولی قرار است در دمای ۱۸ درجه سانتی گراد نگه داری شوند و این امر صورت نگیرد، از این رو به سبب اشکلات در فساد یا عمر ماندگاری محصول مشمول جمع آوری همکاران و خروج از چرخه مصرف انسانی قرار می گیرد.
رفیعی پور ادامه داد: در طرح ویژه ایام نوروز که از ۲۵ اسفند آغاز شد، همکاران سازمان دامپزشکی از تمامی مراکز تولیدی، کشتارگاه ها، مراکز سردخانه و فروشگاه های سطح شهر نظارت داشتند و در صورت مواجه شدن با فرآورده غیر قابل مصرف انسانی جمع آوری و با دستور مقام قضایی نسبت به معدوم سازی اقدام می شود‌.
رئیس سازمان دامپزشکی در پایان از کاهش مصرف دل و جگر خبر داد و گفت: با توجه به کاهش مصرف آلایش دام از جمله کله پاچه، دل و جگر به دلیل تعطیلی مراکز عرضه، برای حمایت از تولیدکنندگان برنامه انجماد و صادرات آلایش دام در دستور کار است.
 
(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۸:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها