سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۳۲۶۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

افت ۶۰ درصدی تولید فرآورده‌های گوشتی/ حفظ کارگران ‌به‌رغم مشکلات مالی

عضو هیات مدیره انجمن فرآورده‌های گوشتی ایران از افت 60 درصدی تولید فرآورده‌های گوشتی در کارخانه‌ها در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

جمال حسین زاده ظروفچی با بیان اینکه 65 درصد از تولید کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی مصرف غیر خانگی دارد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فست‌فودها، اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها بخش زیادی از مصرف غیر خانگی تولید کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: البته همچنان بیرون بری غذا در رستورن‌ها و فست‌فودی‌ها برقرار است، اما میزان آن بسیار اندک است.
حسین زاده با تاکید بر اینکه برخی آمار از افزایش سهم مصرف خانگی فرآورده‌های گوشتی خبر می‌دهد، افزود: به طور معمول سهم مصرف خانگی از مصرف فرآورده‌های گوشتی 35 درصد است که در روزهای اخیر با قرنطینه خانگی درصدی افزایش یافته است.
وی ارائه آمار دقیق میزان افزایش سهم مصرف خانگی فرآورده‌های گوشتی را با توجه به پراکندگی آن غیر ممکن دانست.
به گفته حسین زاده ؛ افزایش سهم مصرف خانگی فرآورده‌های گوشتی به هر میزان که باشد نتوانسته است جبران کاهش تقاضای در بخش غیر خانگی را جبران کند.
عضو هیات مدیره انجمن فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به کاهش ظرفیت کارخانه‌های تولیدی، اظهار کرد: شاهد افت 60 درصدی تولید فرآورده‌های گوشتی در کارخانه‌ها در پی شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته هستیم.
حسین زاده در پاسخ به این پرسش که آیا میزان زیان کارخانه‌ها تولید فرآورده‌های گوشتی برآورد شده است، اظهار کرد: 85 درصد از هزینه تولید مربوط به دو ماده اولیه گوشت قرمز و مرغ است، در چندماه اخیر این دو ماده اولیه اصلی تولید فرآورده‌های گوشتی، نه تنها افزایش قیمت نداشته بلکه با کاهش قیمت نیز روبه‌رو بوده است در نتیجه زیان حاصل از کاهش تقاضا بیشتر مربوط به هزینه‌های سربار می‌شود.
وی از جمله این هزینه‌های سربار را افزایش حقوق دستمزد، حمل و نقل و ... عنوان کرد.
حسین زاده یادآور شد: تولید فرآورده‌های گوشتی ارزش افزوده چندانی به همراه ندارد و تنها میزان فروش تضمین کننده سود تولیدکننده است.
وی خواستار حمایت دولت از صنعت فرآورده‌های گوشتی شد و افزود: این حمایت‌ها می‌تواند در قالب بخشودگی مالیاتی یا حق بیمه کارفرما باشد.
عضو هیات مدیره انجمن فرآورده‌های گوشتی ایران از نامه نگاری متعدد این انجمن با دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد.
حسین زاده با تاکید بر اینکه به‌رغم ‌مشکلات مالی پیش آمده کارخانه‌ها پرسنل خود را حفظ کرده‌اند، ابراز امیداوری کرد دولت با بخشش در مالیاتی یا حق بیمه کارفرما به یاری آن بیاید.
 
(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۵:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها