سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۲۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انحصار لیموترش و لیموشیرین عامل اصلی التهاب قیمت

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره گفت: در حال حاضر بار لیموترش و لیموشیرین در انحصار ۵ تا ۶ نفر است که همین امر منجر به التهاب قیمت در بازار شده است.

اصغر یاوری عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره باردرباره علل گرانی لیموشیرین و لیموترش در بازار اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا افرادی که لیموترش و لیموشیرین در انحصارشان بود، اقدام به توزیع قطره چکانی کالا کردند که همین امر منجر به التهاب قیمت در بازار شد.
وی افزود: با گسترش ویروس کرونا و تبلیغاتی مبنی بر تاثیر زنجبیل، سیر، لیموترش و لیموشیرین در ارتقای سیستم ایمنی سلف خران اقدام به توزیع قطره چکانی کالا کردند که همین امر منجر بر التهاب قیمت در بازار شد.
یاوری ادامه داد: در حال حاضر بار لیموترش و لیموشیرین در انحصار ۵ تا ۶ نفر است و علی رغم آنکه اسامی این افراد را به اداره تعزیرات، وزارت صمت و اداره اطلاعات جهرم گزارش دادیم، اما اراده‌ای برای برخورد وجود ندارد.
این مقام مسئول قیمت هر کیلو لیموترش در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۲۹ هزار تومان و لیموشیرین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه گرانی لیموترش و لیموشیرین ارتباطی به تولیدکننده ندارد، بیان کرد: هم اکنون بار دست تولیدکننده نیست و در زمان برداشت دلالان اقدام به خرید محصول و نگه داری در سردخانه‌ها کردند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان در بخش پایانی اظهارات خود درباره علل گرانی گوجه فرنگی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و تاخیر در برداشت محصول قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان‌مرکزی از ۴ هزار تومان به ۸ هزار تومان رسید، به همین خاطر تقاضا کردیم تا جلوی صادرات این محصول گرفته شود.
 
(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۷:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها