دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۳۱۹۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تنظیم بازار کالاهای اساسی ماه رمضان/ علت فاصله قیمتی دام زنده تا گوشت گرم مصرفی چیست؟

با احتساب سود خرده فروشی، گوشت گرم گوساله به قیمت۶۰هزار تومان باید عرضه شود، اما قیمت تا ۱۱۰ هزار تومان هم می رسد.

درستی نائب رئیس اتاق اصناف در برنامه گفت و گوی ۱۸.۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: کالا‌های سبد خانوار و اقلام اساسی به وفور در بازار وجود دارد.
او ادامه داد: هم اکنون قیمت برنج هندی کیلویی ۸ هزار تومان، مرغ کیلویی ۱۲ هزار تومان، شکر بسته بندی یک کیلویی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان و گوشت منجمد وارداتی برزیلی  کیلویی ۴۲ هزار تومان است.
او افزود: سازمان‌ها و میادین تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و افراد صنفی منتخب سه اتحادیه مسئول رساندن اقلام به دست مردم هستند.
نائب رئیس اتاق اصناف گفت: واحد‌های صنفی کم خطر باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مصرف کننده ها نیز با استفاده از خدمات اینترنتی کمتر بیرون بروند.
 
در ادامه کلامی مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت صمت در ارتباط تلفنی گفت: تعدادی از صنوف در سراسر کشور از سوی اتحادیه اصناف انتخاب شده اند که  کالا با نرخ مصوب در اختیارشان قرار می‌دهیم. تعاونی مصرف کارمندان و فروشگاه‌های اتکا نیز در توزیع کالا سهم خواهند داشت.
اوافزود: با الحاق به فروش‌های اینترنتی فروشگاه‌ها می‌توانند کالا را به صورت اینترنتی نیز به دست مردم برسانند و فقط هزینه پیک اینترنتی به اقلام اضافه خواهد شد. با استفاده از شرکت پست و شرکت‌های حمل و نقل کالا سریعتر به مردم خواهد رسید.
کلامی درباره نظارت بر  تنظیم بازار و چرایی نوسان قیمت گوشت گفت: قیمت دام سبک و سنگین متفاوت است بعد از کشتار گوشت سبک بیشتر آن منجمد می‌شود.
او افزود:  فاصله قیمت از دام زنده تا  گوشت مصرفی در بازار معقول و منطقی است و تخلفی در این زمینه نصورت نمی گیرد.
در ادامه حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در ارتباط تلفنی گفت: در هر استان فروشگاه‌های توزیع مشخص می‌شود و هر استان در اخبار استانی نحوه توزیع تنظیم بازاری را اعلام می‌کند.
او افزود: توزیع ۱۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵ هزار تن مرغ شروع شده و گوشت تنظیم بازاری منجمد گوساله به قیمت ۴۲ هزار تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید. گوشت گرم نیز به وفور در بازار موجود است و کمبودی نداریم.
معروفان در ادامه گفت: در میادین دام و شهرداری قیمت به قیمت مشخص عرضه می‌شود. ۱۰ هزار تن گوشت داخلی گوساله و ۳ هزار تن گوشت گوسفند خریداری شده و به دست مصرف کننده خواهد رسید و برای نزدیک‌تر شدن تولید کننده و مصرف کننده دست دلالان کوتاه خواهد شد.
مقدسی رئیس انجمن دامداران در ارتباط تلفنی گفت:با توجه به قیمت ۲۵ هزار تومانی هر کیلو دام زنده با احتساب سود خرده فروشی گوشت گرم گوساله به قیمت ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان باید عرضه شود، اما دیده شده قیمت گوشت گرم تا ۱۱۰ هزار تومان هم می رسد و این به علت فاصله و گپی است که بین تولید تا مصرف است.
مقدسی افزود: آمادگی این را داریم که گوشت را بسته بندی کنیم و بدون واسطه به دست کارمندان و مصرف کنندگان برسانیم.
او ادامه داد: مشکل اصلی این است که دامدار گوشت را با کیلویی ۷ هزار تومان ضرر می‌فروشد و مصرف کننده نیز گران میخرند.
در ادامه برنامه رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ارتباط تلفنی گفت: اگر متولیان امر دلالان و واسطه‌ها را توانستند حذف کردند و از مستقیم گوشت را از تولید کننده به مصرف کننده برسانند مشکل حل خواهد شد.
 
(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۷:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها