یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۱۸۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خسارت سرمازدگی درختان در فروردین قابل ملاحظه نیست

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با وجود آنکه عمده گل دهی محصولات در اردیبهشت انجام‌می شود، سرمای اخیر خسارت قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ، درباره تاثیر سرمازدگی و بارش های اخیر بر تولید محصولات باغی اظهار کرد: اگرچه بارش تگرگ در برخی مناطق خساراتی وارد کرد، اما در مجموع بارش های مناسب بهار در افزایش تولید بی تاثیر نیست.
 
وی افزود: با وجود آنکه اکثر محصولات باغی به مرحله گل دهی نرسیدند، از این رو سرمای فروردین خسارت قابل ملاحظه ای نداشته است.
 
شادلو با اشاره به اینکه عمده گل دهی محصولات در اردیبهشت اتفاق می افتد، بیان کرد: با توجه به شرایط جوی، تولید از لحاظ کمی و کیفی وضعیت مناسبی خواهد داشت.
 
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: با وجود بارش های مناسب بهار و وضعیت چشمه زارها انتظار می رود که در ادامه سرمای دیرهنگام یا بارش تگرگ خساراتی به تولید محصولات ما وارد نکند.
 
به گفته وی، با توجه به گسترش ویروس کرونا پیش بینی تولید محصولات باغی کمی دشوار است، اما در مجموع مشکل خاصی وجود ندارد.
 
شادلو در پایان با تاکید بر حمایت دولت از بخش کشاورزی تصریح کرد: با توجه به نیاز حضور تولیدکنندگان محصولات باغی در باغات به منظور هرس و کوددهی انتظار می رود دولت تدابیری برای رفع این بحران بیندیشد.
(یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها