جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۳۱۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

حمل و نقل دام در چارچوب ضوابط بهداشتی

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا حمل و نقل، خرید و فروش دام در چارچوب ضوابط خاص و مقررات بهداشتی انجام می شود.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی ، درباره آخرین جزئیات ضوابط بهداشتی حمل و نقل دام‌ اظهار کرد: دستورالعمل نگه داری، خرید و فروش و حمل و نقل دام از استان ها طبق ضوابط خاص انجام می شود.
 
وی افزود: سازمان دامپزشکی در مبداء، هویت دام را از لحاظ ایمن سازی و واکسن ارزیابی می کند، ضمن آنکه خودروهای حمل باید در سامانه مبدا و مقصد را مشخص کنند.
 
رفیعی پور ادامه داد: در چارچوب دستورالعمل بهداشتی و قرنطینه ای، حمل و نقل دام باید در قالب سامانه از یک‌ مبدا به یک مقصد انجام شود.
 
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه برای نگه داری، پرورش و کشتار به مقصد کشتارگاه، دام از یک مبدا به یک مقصد حمل می شود، بیان کرد: در حوزه فرآورده های خام دامی به سبب مراقبت های بهداشتی که از مبدا تا مقصد کشتارگاه انجام می شود، سلامت فرآورده ها تضمین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه آلایش دام قبل از چرخه مصرف در پیش سرد نگه داری می شود، بیان کرد: سازمان دامپزشکی در کشتارگاه دام ها را قبل، حین و پس از کشتار، گوشت و آلایش دل، جگر و قلوه را مورد ارزیابی و مراقبت قرار می دهند و همواره قبل از چرخه مصرف در پیش سرد با دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگه داری می کند که با این وجود تمامی عوامل بیماری زا و میکروب ویروسی و انگلی از بین می رود.
 
وی در پایان با بیان اینکه گزارشی از شیوع کووید ۱۹ از دام به انسان نداشتیم، تصریح کرد: اگر در جابه جایی دام از سردخانه به مرکز فروش به طور ثانویه از طریق انسان آلوده به کووید ۱۹ ، گوشت و آلایش آن آلوده شود، توصیه ما به مردم‌آن است که فرآورده های خام دامی را به طور کامل بپزند، هر چند در جمعیت دامی، سازمان بهداشت جهانی گزارشی از جدا شدن کووید ۱۹ از حیوان به انسان نداشتند.
(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹) ۱۷:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها