جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۷
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۹۳۱۵۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس رستوران ها و کافه

تعدیل کارگران رستوران‌ها/ کسب و کارها به شدت متضرر شده است

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس با اشاره به عدم فعالیت رستوران‌ها در دو ماه اخیر به علت شیوع ویروس کرونا گفت:‌ این موضوع باعث تعدیل کارگران برخی رستوران‌ها شده و با ادامه این شرایط امکان فعالیت این صنف وجود ندارد.

سید علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس، گفت: دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌ها پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم استقبال مشتریان دچار ضرر و زیان مالی فراوانی شده‌اند، به طوری که فعالان این صنف در دو ماه گذشته درآمدی کسب نکرده‌‌اند.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس  با بیان اینکه برای حمایت از اصناف آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا فعلاً اقدام خاصی انجام نشده است، گفت: به دلیل عدم توانایی در پرداخت دستمزد و حقوق برخی از رستوران‌ها  از جمله دو رستوران معروف تهران اکثریت کارگران خود را تعدیل کرده‌اند.

وی افزود: این دو رستوران معروف در تهران که هر کدام با تعداد شعب متعدد در تهران و بیش از 700 تا 800 کارگر کار می‌کردند، به علت تعطیلی دو ماهه و شرایط نامعلوم به ترتیب هر کدام بیش از 600 و 500 و به عبارتی در مجموع بیش از 1100 کارگر خود را تعدیل کرده‌اند و در حال حاضر با حداقل نیرو در حال فعالیت هستند.

میرابراهیمی افزود: حتی این برندهای معروف هم تنها امکان عرضه غذای بیرون‌بر را دارند، ضمن اینکه از فروش خود نیز اصلاً رضایت ندارند.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس بیان داشت: از روز شنبه 30 فروردین 99 فعالان این صنف بر اساس اخذ مجوز از وزارت بهداشت اجازه فعالیت برای عرضه غذای بیرون‌بر را دارند. این در حالی است که هیچ امیدی به کسب و کار نیست، زیرا مردم در شرایط فعلی نگرانی از شیوع ویروس کرونا را دارند و بنابر این تمایلی به تهیه غذا از بیرون منزل را ندارند.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه فعالان صنفی که پیش از موعد نیز اقدام به عرضه غذای بیرون‌بر کرده‌ بودند، دچار ضرر و زیان فراوانی شدند، زیرا علیرغم پخت مشتری برای خرید نداشتند.

میرابراهیمی اظهار داشت:‌ در شرایط فعلی تنها راه برای حفظ واحدهای صنفی و جلوگیری از تعدیل بیشتر کارگران حمایت دولت است، زیرا در غیر این صورت کسب و کارهایی که تحت شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود و نه تنها مجبور به تعدیل کارگران و پرسنل خود می‌شوند، بلکه با خطر ورشکستگی هم مواجه هستند.

(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹) ۱۷:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها