جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۳۱۵۰
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس شیرینی و شکلات

پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران راه‌اندازی شد

عسلنا، اولین پایگاه جامع صنعت زنبورداری کشور به همت گروهی از پژوهشگران و کارآفرینان به آدرس asalna.ir آغاز به کار کرد.

به گزارش فودنا و به نقل از خبرگزاری فارس، با وجود ۸ میلیون کلونی زنبور و سالانه ۹۰ هزار تن تولید عسل در ایران و با تکیه بر سفارشات دینی بر فواید مصرف عسل و اهمیت زنبور عسل که در قرآن کریم نیز به آن اشاره‌شده و این موجود زندگی‌بخش را به‌عنوان «حشره قرآنی» مشهور ساخته، سبب شده تا گروهی از فعالان کارآفرین و پژوهشگران این عرصه با دو سال کار مداوم، اولین و بزرگ‌ترین پایگاه تخصصی خبری _ تحلیلی صنعت زنبورداری ایران را راه‌اندازی کنند.
 
«عسلنا» به‌ عنوان مرجع خبری و علمی برای مخاطبان این صنعت، محققین، دانشجویان، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و عموم علاقه‌مندان، جدیدترین اخبار، مقالات، تحقیقات و پژوهش‌ها در خصوص زنبور عسل و سایر فرآورده‌های سلامت‌محور آن را پوشش می‌دهد.
 
توسعه طب سنتی و محصولات دارویی وابسته به زنبور عسل و هم‌رسانی اخبار نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اجلاس‌های تخصصی، حل چالش‌ها و مشکلات این صنعت و اطلاع‌رسانی جامع و دقیق، تحلیل و تفسیر موضوعات برای بازشناسی این صنعت تولیدی مهم ایران به کشورهای جهان برای افزایش صادرات و ثروت آفرینی ملی از دیگر اهداف و رسالت‌های این پایگاه رسانه‌ای بیان‌شده است.
 
جمعی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران عرصه کشاورزی و دام، کارشناسان تخصصی صنعت زنبورداری و کارآفرینان و تولیدکنندگان این صنعت در تولید محتوای این سایت همیاری دارند.
 
بازشناسی این صنعت مهم کشاورزی- دامی به‌عنوان صنعتی مولد و سلامت‌محور و ارتقای برند اصیل عسل ایرانی در جهان و ایجاد بستر تعامل تولیدکنندگان و فعالان این عرصه با اساتید و محققان این رشته و نیز ایجاد پل پیوند بین زنبورداران و اصناف و شرکت‌های تعاونی‌های محلی با مسئولین در وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه دام‌پروری، صنعت و معدن، علوم پزشکی و سازمان محیط‌زیست و دیگر مراجع تصمیم گیر و سیاست‌گذار از دیگر چشم‌اندازهای فعالیت این پورتال علمی- خبری است.
 
معرفی چهره‌های برتر صنعت تولید عسل، تعاونی‌ها و اصناف برتر، تولیدکننده‌ها و برندهای برتر این رشته و ایجاد یک مرجع کامل و قوی نیز محوری برای اهداف آینده این رسانه قرارگرفته است.
 
شایان‌ذکر است، مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی غرب علیه محصولات و کالاهای ایرانی در سال‌های اخیر، مشکلات فراوانی را برای صادرات فرآورده‌های عسل و مشتقات آن ایجاد کرده که این پایگاه خبری در تلاش است در آینده نزدیک با تجهیز چندزبانه (عربی- انگلیسی) این پورتال در شکستن این سد و گشایش مسیر توسعه صادرات نیز کوشا باشد.
(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها