پنج شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۳۱۴۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نرخ نان در ماه رمضان تغییر نمی‌کند

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی گفت: قیمت نان تا پایان ماه رمضان افزایش نخواهد یافت، اما درخواست داده ایم قیمت‌ها برای بعد ماه رمضان افزایش یابد.

محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی،  گفت: با توجه به اینکه دستورالعمل های بهداشتی برای تهیه نان تعریف کرده ایم، همکارانمان نیز  قبل از  شیوع کرونا، پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند.
 
او با تاکید بر اینکه مشکلی برای خرید و استفاده از انواع نان های حجیم در شرایط حال حاضر در کشور وجود ندارد، بیان کرد: شرایط تهیه نان حجیم متفاوت سایر نان هاست چرا که از دستگاه و ماشین آلاتی استفاده می شود که بدون دخالت دست کار می کنند.  در مراحل پخت نان‌های حجیم، بیشتر از ماشین‌آلات نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود و حضور دست در این فرایند بسیار کمرنگ است.
 
رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی ادامه داد: در واحدهای تولیدی ماشین آلات به کمک آمدند و باعث شده دست زدن به خمیر کاهش پیدا کند. علاوه بر این نانوا و صندوق دار در محلی جدا هستند و نانوا به هیچ عنوان به پول دست نمی زند
 
کرمی با اشاره به افزایش تقاضا برای استفاده از نان های حجیم، افزود: با شیوع ویروس کرونا به دلیل اینکه نان های حجیم دخالت دست در آن ها کم بوده است بهتر به فروش می روند. مردم نسبت به گذشته استقبال بیشتری از این نان دارند چرا که هم مغزی است و سبوس بیشتری نسبت به مابقی نان ها دارد. 
 
این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت نان نسبت به گذشته تغییر نکرده است، گفت: از سال ۹۷ تاکنون افزایش قیمتی در خصوص نان نداشته ایم و هم اکنون با همان قیمتی که از سال ۹۷ عرضه می‌شد، توزیع می‌شود. در خصوص افزایش قیمت نان تا زمانی که سازمان حمایت مصوبه‌ای را ابلاغ نکند  افزایش قیمت نخواهیم داشت و قیمت نان تا پایان ماه رمضان افزایش نخواهد یافت، اما درخواست داده ایم قیمت‌ها برای بعد ماه رمضان افزایش یابد.
 
رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی گفت: بعد از ماه رمضان احتمال گرانی نان وجود دارد، چرا که قیمت مواد کمی افزایش داشته علاوه بر این حقوق و دستمزد کارگران نسبت به قبل افزایش داشته در نتیجه محصول نهایی نیز باید افزایش قیمت داشته باشد.
(پنج شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها