سه شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۳۱۲۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

فعالیت خط دوم حمل موادغذایی به عمان

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از ادامه پیگیری‌ها برای حمل موادغذایی و کالا به کشورهای همسایه و باز شدن مسیرهای جدید خبر داد.

حمید زادبوم در این خصوص اظهار کرد: خط دوم حمل کانتینری یخچالی از بندرعباس به دومین بندر عمان، با حمل ۵۰۰ تن میوه‌وتره‌بار به بندر الصور رسید و قرار است هر هفته ۵ سرویس در این مسیر داشته باشد.
 
وی با تاکید بر حل مشکلات تجار و بازرگانان افزود: با این شرایط به جز مسیر بندرعباس به بندر سلطان قابوس، این دومین مسیر برای حمل کالا به کشور عمان است و درحال تلاش برای سومین مسیر از بندرعباس به بندر خصب در استان مسندم عمان هستیم. معاون وزیر صمت ادامه داد: هم‌اکنون درحال رایزنی با قطر در سطح معاون وزیر بازرگانی، مسوولان اتاق بازرگانی، اعضای هیات‌مدیره سازمان امنیت غذایی قطر هستیم تا بتوانیم کالا، لبنیات و موادغذایی را صادر کنیم. بر این اساس درحال‌حاضر صادرات مستقیم کالا و میوه و تره‌بار ایران به عمان که تا پیش از این از طریق شارجه امارات تامین می‌شد، از این پس به‌صورت مستقیم صورت می‌گیرد.
 
همچنین معاون توسعه صادراتی بازارها در سازمان توسعه تجارت درخصوص آخرین وضعیت اعزام رایزنان بازرگانی به مقاصد صادراتی اعلام کرد: امسال حداقل ۱۰ رایزن را به ۱۰ بازار مهم صادراتی کشور از جمله روسیه، ترکیه، کردستان عراق، عمان، چین، هند، افغانستان و ارمنستان اعزام خواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود کمالی‌اردکانی معاون توسعه صادراتی بازارها در سازمان توسعه تجارت بیان کرد: ما در برخی دوران‌ها ۲۵ رایزن ایرانی در کشورهای دنیا داشتیم، اما اکنون تعداد این رایزن‌ها به ۵ نفر کاهش پیدا کرده است.
 
معاون توسعه صادراتی بازارهای سازمان توسعه تجارت عمده‌ترین دلیل کاهش رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای دنیا را مشکلات بودجه‌ای و منابع مالی عنوان کرد و افزود: رایزنانی که در خارج از کشور سابقه داشتند هم اکنون در سازمان توسعه تجارت مستقر هستند که تجربه‌های بسیار خوبی هم در زمینه شناخت بازار، ارائه مشاوره به تجار و فعالان اقتصادی دارند. وی ادامه داد: رایزنان سابق ما که در سازمان توسعه تجارت مستقرند به‌عنوان دبیر میز کشورهای مختلف مسوولیت داشته و با بنگاه‌ها نیز ارتباط دارند و به معرفی بازارها و ارائه مشاوره مشغولند. در واقع شاید این رایزنان درحال‌حاضر در کشورهای هدف حضور ندارند اما فعالیت آنها کماکان ادامه دارد.
 
کمالی اردکانی اظهار کرد: گرچه حضور فیزیکی رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف بسیار موثرتر است، اما سابقه و شناخت خوب آنها از بازار و نحوه بازاریابی قطعا کمک زیادی به ما خواهد کرد.
(سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها