سه شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۹۳۱۲۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

صادرات زعفران متوقف شد

میری گفت: با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی بازارها، صادرات زعفران متوقف شده است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران ، از رکود حاکم بر بازار طلای سرخ خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
 
وی افزود: با گسترش ویروس کرونا روزانه بیش از ۲۰ کیلو زعفران در بازار داخل داد و ستد نمی‌شود، در حالیکه طی ماه‌های قبل ۲ تا ۳ تن بوده است.
 
میری درباره آینده بازار زعفران بیان کرد: تا زمانیکه داد و ستد‌ها و صادرات از سر گرفته نشود، نمی‌توان شاخصی برای قیمت زعفران در بازار اعلام کرد.
 
نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با وجود آنکه زعفران یک کالای لوکس تلقی می‌شود و در شرایط فعلی رغبتی برای خرید وجود ندارد، به همین خاطر نمی‌دانیم این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
 
به گفته وی، با وجود آنکه تمامی واحد‌های عرضه کننده زعفران برای شب عید خرید کردند، اما به سبب شرایط ایجاد شده موفق به فروش نشدند.
رشد ۱.۸ درصدی صادرات زعفران در سال  ۹۸
 
حجت درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد: بنابر آمار یازده ماه سال گذشته گمرک ۲۲۷ تن و ۸۱۵ کیلو و ۸۰۰ گرم زعفران به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد رشد داشته است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با گسترش ویروس کرونا صادرات زعفران متوقف شده است، افزود: اگرچه آمار دقیقی از صادرات زعفران در اسفند در دسترس نیست، اما قطعا با کاهش صادرات مواجه شدیم.
 
میری در پایان تصریح کرد: با توجه به تعطیلی کسب و کار و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضایی برای خرید در بازار داخل وجود ندارد.
(سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها