یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۰۹۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توضیح سازمان حفظ نباتات درباره حمله ملخ‌ها به مرز مهران

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با تائید تصاویر منتشر شده از حمله‌ ملخ‌ها به مرز مهران، افزود: ملخ‌ها مهاجم در تصایر منتشر شده، در مرحله پوره قرار دارند که خطرناک‌ترین مرحله رشد این آفت است.

رضا میر با بیان اینکه هر ملخ در طول زندگی کوتاه خود یک تا دوبار تخمگذاری می‌کنند، اظهار کرد: هر ملخ در هنگام تخم‌گذاری امکان تولید سه کپسول حاوی 70 عدد تخم است به عبارت دیگر یک ملخ در هر تخم‌گذاری 210 ملخ دیگر را تولید می‌کند.
وی ادامه داد: به طور معمول تخم‌گذاری در یک مرحله انجام می‌شود، اما در شرایط مساعد این آفت توان دو مرحله تخم‌گذاری در طول عمر خود را دارد که نتیجه آن تولید 420 ملخ است.
میر با یادآوری اینکه مرحله ابتدای زندگی ملخ‌ها را پوره می‌گویند، گفت: مرحله پوره خطرناک‌ترین مرحله زندگی ملخ است چون نشان از افزایش جمعیت در مدت کوتاه با تبدیل تخم به ملخ دارد.
وی تصریح کرد: در این مرحله در مدت کوتاهی با افزایش جمعیت آفت روبه‌رو می‌شویم در صورتی که به موقع اقدام نشود کنترل آفت سخت خواهد بود.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور ضمن تائید فیلم منتشر شده از تهاجم ملخ‌های صحرایی به مرز مهران این ملخ‌ها را در مرحله پوره عنوان کرد که خطرناک‌ترین مرحله رشد این آفت است.
میر اضافه کرد: در فیلم مشخص است که ملخ‌ها در سن 1 و 2 رشد قرار دارند.
به گفته وی؛ در سن 1 و 2 آفت هنوز توان پروازی نداشته و حرکت آن به شکل جهش است که امکان مبارزه موثر را فراهم می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه ما آمادگی کامل برای مبارزه با تهاجم بیشتر ملخ‌ها به کشور را داریم، اظهار کرد: سموم مورد نیاز تامین و تجهیزات در دسترس استان‌های که تهدید آفت برای آن بیشتر است آماده و تحویل داده شده است.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت مبارزه با این آفت در کشور گفت: در حال حاضر 6 استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، بوشهر و جنوب کرمان مبارزه با آفت ملخ صحرایی در جریان است.
میر میزان سطح مبارزه تا امروز را 72 هزار و 758 هکتار اعلام کرد.
 
(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها