یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۳۰۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سرمازدگی۸۰درصد باغات زردآلو در استان سمنان/ضرورت پرهیز از تک‌کشتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از تک‌کشتی برای کاهش خسارت ناشی از سرمازدگی گفت: ۸۰ درصد باغات زردآلو در استان سرمازده شد.

سید حسن میرعماد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه در چند سال گذشته همواره در اواخر فروردین و روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه شاهد کاهش دمای هوا و سرمای زیر صفر درجه به‌ویژه در شاهرود هستیم، اظهار داشت: در جریان برودت و کاهش دمای هوا در روزهای اخیر نیز بسیاری از باغات و محصولات کشاورزی استان دچار سرمازدگی شد.
وی بابیان اینکه بیشترین سرمازدگی مربوط به باغات زردآلو است، افزود: ۸۰ درصد باغات زردآلو در استان سمنان دچار سرمازدگی شد و این خسارت سنگینی را به باغداران این بخش وارد کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از تک‌کشتی به‌ویژه برای کشاورزان معیشتی که خرج سالانه معیشت خود را از این راه تأمین می‌کنند، خاطرنشان کرد: با تک‌کشتی در صورت سرمازدگی کل محصول یک کشاورز از بین می‌رود اما با چند نوع کشت می‌توان میزان خسارت‌های ناشی از این امر را کاهش داد.
میرعماد با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی از دیگر تمهیداتی است که باید از سوی کشاورزان برای جبران خسارت‌های احتمالی انجام شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از باغات زردآلو در استان بیمه هستند.
وی بابیان اینکه کارشناسان صندوق بیمه در حال ارزیابی میزان خسارت هستند، یادآور شد: پیگیری برای تسریع در پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده در اولویت نخست این نهاد قرار دارد.
 
(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها