چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۹۲۹۶۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

وزارت جهاد کشاورزی برای فاصله گذاری اجتماعی آماده شد

رییس ستاد مبارزه با کرونا در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمهیدات لازم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و حضور دو سوم از کارمندان وزارت جهاد کشاورزی در محیط کار از ۲۳ فروردین ماه اندیشیده شده است.

سید حسن موسوی در نشست ستاد پیشگیری از سرایت ویروس کرونا در وزارت جهاد کشاورزی، بهترین راه مقابله با این ویروس را رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و عمومی دانست و افزود: حضور دو سوم از همکاران به منظور فاصله گذاری فیزیکی در جهت پیشگیری از کرونا انجام می شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه اطلاع رسانی و اقدامات اجرایی این ستاد، باعث ایجاد آرامش خاطر برای همکاران و آگاهی بخشی برای پیشگیری از ویروس کرونا باشد.
 
مدیرعامل مرکز پزشکی شهید شوریده بر وحدت همگانی برای کنترل بیماری کرونا تاکید و اظهار کرد: اثرات منفی ویروس کرونا بر جنبه های جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تولیدی و کشاورزی در جهان بروز کرده است که با وحدت همگانی و اتحاد باید بر حلقه شیوع و انتقال این بیماری فائق آمد.
 
 
یکی از راه های مهم قطع زنجیره وحدت جامعه را در شعار "در خانه بمانیم" برشمرد.
 
رییس ستاد مبارزه با کرونا در وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر انجام اقدامات کنترلی و سرکشی مداوم، تجهیز و برطرف کردن نواقص احتمالی ساختمان های این وزارت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در روزهای آتی تاکید کرد.
 
در این نشست، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی گزارشی در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کارکنان خدماتی و آبدارچی و همچنین تهیه و توزیع بسته رفاهی-بهداشتی بین همکاران را ارایه داد.
 
سید رضا پورنقی گفت: اطلاع رسانی و تبلیغ فواید مصرف محصولات کشاورزی در تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند موجب افزایش تقاضای این محصولات شده و از زیان تولیدکنندگان بخش کشاورزی به دلیل شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.
 
در این نشست از اقدامات اداره کل رفاه و پشتیبانی در زمینه برنامه ریزی، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و همچنین زحمات بسیج وزارت جهاد کشاورزی در ستاد و سازمان جهاد کشاورزی استان ها برای ضدعفونی کردن محوطه و ساختمان ها، قدردانی شد.
 
در این نشست مصوب شد؛ امور مربوط به تبعات ناشی از بیماری کرونا در بخش کشاورزی و دامی توسط معاونت ها و بخش های مرتبط به دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی به عنوان متولی این امر ارسال شود.
 
همچنین مقرر شد؛ گزارش دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی در خصوص آثار و تبعات شیوع بیماری کرونا در بخش کشاورزی و راهکارهای اضطراری مقابله با ویروس جدید، برای طرح و تصویب در هیات وزیران در اسرع وقت به وزرات کشور و سایر مراجع مربوطه ارسال شود.
 
در عین حال اجرای تهمیدات لازم و اقدامات کنترلی جهت حضور مراجعین در ساختمان های ستادی در بدو ورود مورد بررسی این ستاد قرار گرفت و بر ارسال پیام های بهداشتی و آموزشی از طریق سیستم اتوماسیون اداری از سوی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آگاهی بیشتر همکاران تاکید شد.
(چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها