دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۹۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

جابجایی ۸۶۶ هزار تن کالاهای اساسی ظرف ۲۰ روز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری، از حمل ۸۶۶ هزار تن کالاهای اساسی ظرف بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین، به واسطه ۳۵ هزار سرویس کامیون خبر داد.

مهران قربانی درباره حمل کالاهای اساسی از بنادر به داخل کشور گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مکلف شده تا با توجه به پروتکل جدید مبارزه با شیوع ویروس کرونا، فرآیند حمل کالاهای اساسی از بنادر را بازنگری کند.
وی افزود: در دو ماه اسفند و فروردین بیش از ۲۷۰ فروند شناور اقیانوس پیما وارد بنادر شده اند، این در حالی است که در سال های گذشته، تعداد ورود کشتی های باری به بنادر در این دو ماه با کاهش روبرو می شد، ولی امسال به دلیل شرایط خاصی که وجود داشت، با افزایش ورود کشتی های حامل کالاهای اساسی به بنادر مواجه بودیم.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: به دلیل دستورالعمل کاهش فعالیت بخش حمل و نقل جاده ای به علت مقابله با شیوع ویروس کرونا، در دو ماه اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با کاهش عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده ای مواجه بودیم؛ به گونه ای که تنها ۴۵ درصد ناوگان باری جاده ای در دو ماه مذکور فعال بوده اند.
قربانی حجم کالاهای اساسی جابجا شده در ماه پایانی سال گذشته و ماه ابتدایی امسال را ۲ میلیون تن ذکر و اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین امسال ۸۶۶ هزار تن کالای اساسی با ۳۵ هزار دستگاه کامیون وارد کشور شد که بخش اعظم آنها، از بندر امام (ره) با ۵۵ درصد کالاهای اساسی و مابقی به بنادر شهید رجایی، شهید بهشتی، نوشهر، انزلی و بوشهر اختصاص داشته است.
این مقام مسئول درباره اقدامات سازمان راهداری در خصوص اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در بنادر شش‌گانه مذکور گفت: به هر یک از رانندگان کامیون های ورودی به این بنادر، بسته های بهداشتی به صورت رایگان اعطا شده و سالن های اعلام بار نیز از محوطه های مسدود به محوطه های باز منتقل شده اند، ضمن اینکه سهمیه سوخت ناوگان جاده ای که در این مدت اقدام به جابه جایی کالاهای اساسی کرده اند، ۳۰ درصد افزایش داشته و سهمیه لاستیک رانندگان را هم افزایش داده ایم.
به گفته قربانی، صاحبان بار موظف شده اند تا در مقصد، بلافاصله کرایه حمل را به رانندگان پرداخت کنند و از تأخیر در پرداخت کرایه حمل خودداری شود.
وی تأکید کرد: هیچ گونه دغدغه و نگرانی در خصوص حمل کالاهای اساسی در کشور نداریم و با توجه به اینکه موضوع مربوط به تأمین کالاهای اساسی، بهداشتی و مواد غذایی در ایام شروع کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا عملکرد حمل کالاهای اساسی در این دو ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.
قربانی در خصوص آغاز به کار سایر رانندگانی که به دلیل کرونا مشغول به کار نبوده اند، گفت: به مجرد أخذ تصمیم دولت و ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر فعالیت مجدد صنف حمل کالا، سایر ناوگان و رانندگان جاده ای نیز مجددا فعال خواهند شد.

(دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹) ۱۶:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها