دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۲۹۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس سرویس عمومی

امسال 600 میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید به عشایر اختصاص می‌یابد

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال 600 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر اختصاص می‌یابد.

کرمعلی قندالی روز یکشنبه 17 فروردین ماه در اولین نشست شورای مدیران این سازمان در سال 99 اظهار داشت: در سال 98 در منابع درآمدی به خصوص از محل فروش نفت و منابع دیگر کمبودهایی وجود داشت اما در حوزه عشایر همه تلاش کردند و تحولات بسیار خوبی در مناطق عشایری اتفاق افتاد.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته 420 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در حوزه زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص داده شد که 20 میلیارد تومان آن با سود 4 درصد و 400 میلیارد تومان نیز با سود 10 درصد بود که حدود 50 درصد آن جذب شد و مشکلی برای جذب مابقی آن در سال جاری وجود ندارد.
 
قندالی گفت: مبلغ 100 میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل اعتبارات مدیریت بحران به جامعه عشایری اختصاص یافت که تقریبا همه آن جذب و منشأ تحولات زیادی در مناطق عشایری شد.
 
رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات نادری که در سال گذشته افتاد بخشودگی بدهی 15 ساله اتحادیه مرکزی تعاونی های عشایری به بانک کشاورزی و تجارت بود، افزود: با حسن نظری که فراکسیون عشایری در این خصوص داشت و مصوبه مجلس، مبلغ قابل توجه ای (حدود 65 میلیارد تومان) از این بدهی بخشوده شد.
 
وی گفت: علاوه بر این در سال گذشته اعتبارات عمرانی اختصاص یافته برای عشایر بی سابقه بود و  حدود 240 میلیارد تومان برای تامین آب عشایر اختصاص یافت و 183 میلیارد تومان آن تخصیص یافته که با اجرای حدود 230 پروژه تا تیرماه، 17 هزار خانوار عشایری از آن بهره مند می شوند.
 
قندالی ابراز داشت: یکی دیگر از کارهای خوبی که در سال گذشته اتفاق افتاد موضوع یارانه حمل سوخت و آرد عشایر بود که 63 میلیارد تومان به عشایر اختصاص داده شد که حدود 20 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.
 
رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به مصوبات شورای عالی عشایر، گفت: با ابلاغ و اجرای این مصوبات اتفاقات بسیار خوبی درحوزه های بهداشتی، آموزشی  و فرهنگی در مناطق عشایری اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته در خوزستان با وزارت بهداشت منعقد کردیم خدمات خوبی در حوزه بهداشتی و پیشگیری و مقابله با کرونا به عشایر داده می شود.
 
قندالی با بیان اینکه در موضوع ویروس کرونا اگر مردم کمک و یاری نکنند گرفتار خواهیم بود، تاکید کرد: تک تک ما وظیفه داریم غفلت نکنیم و همه باید کمک کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.
 
رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به بودجه سال 99 کشور، گفت: در سال 98 از محل بند ه تبصره 4 مبلغ 150 میلیون یورو از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه شبکه آبرسانی به عشایر اختصاص داده شد که امسال این اعتبار 100 میلیون یورو (150 میلیارد تومان) است که اگر این اعتبارات ادامه یابد، از آبرسانی سیار و با تانکر به عشایر خلاص می شویم.
 
وی با اشاره به اینکه گاهی عشایر برای یک گالن 20 لیتری آب حدود ده هزار تومان پرداخت می کنند، ابراز داشت: خوشبختانه با پیگیری هایی که صورت گرفت، در قانون بودجه سال 99 تعرفه آب شرب در مناطق عشایری مانند مناطق روستائی محاسبه می شود.
 
قندالی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم همه محدودیت هایی که در کشور وجود دارد خوشبختانه در بودجه 99 نگاه به بخش عشایری کشور مطلوب است و پیش بینی می کنیم امسال در حوزه تسهیلات عشایری، اعتبارات عمرانی و ... وضعیت بهتر از نسبت سال گذشته باشد.
 
رئیس سازمان امور عشایر ایران در پایان این نشست در حکمی آقای "مجید علیپور" را به سمت سرپرست دفتر عمران و امور زیربنایی این سازمان منصوب و از زحمات و تلاش های "بابا داوردان" مدیرکل پیشین این دفتر که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، قدردانی و تقدیر کرد.
(دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها