دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۲۹۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

استمرار روند نزولی قیمت مرغ در بازار

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده ۵ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ گرم ۹ هزار تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور  از روند نزولی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ ۵ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۹ هزار تومان است.
وی افزود: با توجه به مازاد چشمگیر تولید، ذخیره سازی پشتیبانی امور دام در حدی نیست که بتواند نسبت به جمع آوری مرغ مازاد از بازار کمک کند.
اسداله نژاد کاهش قدرت خرید خانوار و تعطیلی کسب و کار را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.
این مقام مسئول با انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های دامی بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله سویا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان به مرغدار عرضه می‌شود که با نرخ تمام شده تولید فاصله چشمگیری دارد.
وی اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی را امری ضروری دانست و گفت: دولت بنابر قانون افزایش بهره وری و جامع نظام دامپروری مکلف است که مازاد مرغ تولیدی مرغداران را همانند دیگر محصولات کشاورزی با نرخ مصوب خریداری و از سطح بازار جمع آوری کند، هر چند قیمت مصوب خرید از نرخ تمام شده تولید پایین‌تر است، اما تا حدی به کاهش زیان مرغداران و رفع بحران فعلی کمک می‌کند.
بازار نهاده‌های دامی مبهم است
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی مبهم است، بیان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و دان آماده مصرف مانعی بر سر راه صنعت مرغداری است که اگر اقدام‌مناسبی جهت کاهش زیان مرغداران انجام نشود، امکان ادامه حیات برای صنعت دشوار خواهد بود.
اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی صنعت طی نامه‌ای به مقام‌ معظم رهبری خواستار عملیات اجرایی به منظور تحقق شعار سال و رفع بحران صنعت به دور از هر گونه شعار زدگی شدیم.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه انباشتگی مرغ در واحد‌ها و نبود آینده روشن از تولید انتظار می‌رود که تدابیری اندیشیده شود چرا که مرغداران از ناحیه افزایش ضریب تبدیل مرغ به کود زیان قابل توجهی را متحمل می‌شوند.
انتهای پیام/
 
(دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹) ۰۹:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها