یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۹۲۹۰۰
گزارشگر : ۳۶۳۲
زرفروکتوز
سرویس شیرینی و شکلات

شربت ذرت با فروکتوز بالا در مقایسه با شکر

امروزه طبیعی بودن مواد اولیه مصرفی به شدت مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارد و HFCS به عنوان یک ماده طبیعی در بسیاری از فرایندهای مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد . هر چند FDA تاکنون تعریف رسمی از « طبیعی » برای افزودینی‌های مواد غذایی ارائه نداده است ولی این مطلب مورد قبول است که محصولات مشتق شده از مواد طبیعی با حداقل عملیات فراوری ، طبیعی محسوب می شود . پس با این وجود HFCS هم در این نوع طبقه بندی قرار می گیرد

 
ذرت حاصل از روش   MILING WET خیساندن برای تولید HFCS به کار گرفته می شود، که در این روش نشاسته از مجموعه ذرت تفکیک شده و به روش مکانیکی ، قسمت‌های آن از هم جدا می‌شوند که این بخش ها شامل : نشاسته ، پوسته ، پروتئین و روغن است.
 
سپس نشاسته بدست آمده را تبدیل به گلوکز کرده و باروش های آنزیمی، گلوکز به فروکتوز تغییر یافته و شربت ذرت بافروکتوز 42 درصد به دست می آید. به دلیل مزیتهایی که این شربتها در مقابل سایر شیرین کننده‌ها دارند، مورد توجه بسیاری از صنایع و مصرف کنندگان قرار گرفته است.
 
این شربت جزء شیرین کننده ها طبیعی است و شیرینی معادل شیرینی شکر را فراهم می کند HFCS یک قند احیا کننده است که باعث تشدید طعم محصول شده و رنگ مطلوب طلایی ایجاد می کند ، عامل ایجاد بافت نرم در شیرینی، اسنک‌ها و دیگر محصولات نانوایی می‌شود. با ثابت نگه داشتن رطوبت مانع از کریتالیزه شدن بعد از پخت می شود، در کنسانتره های منجمد شده ای که مشکل حلالیت دارند، حل می شود و باعث ثبات طعم شیرینی در محصولاتی مثل سس‌ها و سالادهای میوه می‌شود، 96درصد قند موجود در آن قابلیت تخمیر دارد و در صنعت نانوایی بسیار پر اهمیت است، ماده‌ای است که با کاهش activity water باعث حفظ تازکی محصول می شود.

 

با در نظر گرفتن موارد بالا به جرات می توان گفت : HFCSاز بهترین منابع شیرین کننده و و جایگزین شکر، مخصوصا در سلامت انسان است. تنها چند تفاوت کوچک بین رایج‌ترین نوع شربت ذرت با فروکتوز بالا (55 HFCS(و قند عادی وجود دارد. اول از همه، شربت ذرت با فروکتوز بالا مایع است و حاوی 24 ٪است در حالی که شکر خشک و پودری است. از لحاظ ساختار شیمیایی، فروکتوز و گلوکز در شربت ذرت با فروکتوز بالا با هم مانند شکر (ساکارز) متصل نیستند. در عوض، آنها به طور جداگانه در کنار یکدیگر شناور هستند. در دستگاه گوارش ما، شکر به گلوکز و فروکتوز شکسته می‌شود بنابر این شربت ذرت و شکر رفتار تغذیه ای یکسانی دارند. در 55 HFCS سطح فروکتوز کمی بیشتر از قند معمولی است. تفاوت بسیار کوچک است و به دور نمای سلامتی مربوط نمی‌شود
(یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹) ۱۲:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها