یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۲۸۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس تغذیه و سلامتی

نوشیدن چای بابونه برای درمان چه بیماریی‌هایی مفید است؟

نوشیدن برخی دمنوش‌های خانگی مانند بابونه تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارد.

داود حاج محمد خانی متخصص طب سنتی اظهار کرد: گیاه بابونه دارای طبع بسیار گرم و خشک است.
او افزود: ۱۵ الی ۲۰ گرم از بابونه را در یک لیتر آب بریزید و پس از جوشیدن و دم کشیدن آن را صاف کنید و در هر وعده یک فنجان میل کنید؛ چرا که برای گرفتگی ها، بیماری‌های کبدی، درد مثانه، سنگ مثانه، ورم‌های حاصل از مشکلات کبدی، و طحال مفید است.
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: ترکیب آب دم کرده بابونه با عسل و میل کردن آن برای رقیق شدن خون، حبس ادرار، درد معده و کاهش فشار خون مفید است.
حاج محمد خانی ادامه داد: برای درمان بی خوابی یا بد خوابی بهتر است سر را در ابتدای شب با ترکیب نیم کوب بابونه، جو، آب جوش و مقداری روغن ایرسا (سوسن)  ماساژ دهید.
او گفت: بابونه خشک شده را پودر کرده و به میزان یک قاشق چای خوری از آن‌ را داخل استکان بریزید و با یک استکان شربت سکنجبین و کمی نمک بجوید؛ چرا که برای دستگاه تنفسی و مشکلات ناشی از آن مفید است.
این متخصص طب سنتی اظهار کرد: ۱۰۰ گرم بابونه را در ۳ لیتر آب جوشانده و پس از رد کردن از صافی آن را در قسمت‌های ورم کرده بدن مانند دست، پا و عصب بکشید تا ورم و درد مفاصل کاهش پیدا کند.
حاج محمد خانی تصریح کرد: بابونه را به اندازه‌ای پودر کنید تا نرم شود و با ۳ برابر مقدار آن عسل مخلوط کنید و به صورت انگشت پیچ میل کنید؛ چرا که برای سرفه و تنگی نفس بسیار مفید است.
او افزود: نشستن در آب جوشانده غلیظ بابونه برای کاهش عفونت، ورم رحم زنان و باز کننده قاعده زنانه مفید است. همچنین شسشتو با آب جوشانده بابونه برای زخم‌های عفونتی بسیار مفید خواهد بود.
حاج محمد خانی با اشاره به فواید روغن بابونه اظهار کرد: روغن بابونه در ورم‌های پس گوش، ورم‌های تیروئیدی، ضرب خوردگی و درد مفاصل مفید است.
این متخصص طب سنتی درباره مصرف زیاد بابونه گفت: مصرف زیاد بابونه باعث ایجاد سردرد می‌شود و احساس خستگی در بدن پدیدار خواهد شد؛ بنابراین افراد گرم مزاج باید آن را کمتر مصرف کرده و بانوان باردار به هیچ عنوان استفاده نکنند.
 
(یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹) ۰۷:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها