پنج شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۸۱۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اقتصاد کشور باید کشاورز محور باشد

قائم مقام‌خانه کشاورز گفت: بخش کشاورزی کشور دارای ظرفیت های خوبی است از این رو اقتصاد ما باید کشاورزی محور شود.

عنایت اله بیابانی قائم مقام‌خانه کشاورز با تاکید بر این مسئله که اقتصاد کشور باید کشاورز محور باشد، اظهار کرد: از هفده اقلیم دنیا کشور ما دارای سیزده اقلیم است که برای اقتصادی کردن بخش کشاورزی باید سرمایه گذاری قابل توجهی در آن صورت گیرد.
وی افزود: اگر دولت‌ها در زمان تصدی گری خود به موضوعات مختلفی همچون صنایع تبدیلی و تکمیلی، کاهش ضایعات و توسعه صادرات اهمیت می‌دادند دیگر نیازی به صادرات نفت و درآمد‌های حاصل از آن نداشتیم.
بیابانی با اشاره به موانع پیش روی صادرات گفت: نبود بسته بندی و برند مناسب محصولات کشاورزی در کنار عدم دانش صادرات موجب شده صادرات محصولات کشاورزی در کشور‌های همسایه قابل رقابت با دیگر رقبا نباشد.
به گفته این مقام مسئول، با توجه به پتانسیل بالای کشور در بخش کشاورزی نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه با رفع موانع و توسعه صادرات می‌توان در بازار‌های هدف حرفی برای گفتن داشت.
قائم مقام خانه کشاورز در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه امکان متکی بودن اقتصاد کشور به بخش کشاورزی وجود دارد، به همین خاطر از نمایندگان جدید مجلس انتظار می‌رود که با مطالعه در بخش کشاورزی کاری کنند کشاورزی کشور از بن بست فعلی خارج شود.
 
(پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها