پنج شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۸۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

دست‌های بسته تولیدکنندگان کشاورزی با کاغذبازی‌های اداری!

نورانی گفت: بوروکراسی‌های پیچیده اداری موجب شده است تا تولیدکنندگان از خیر تولید بگذرند.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی  با اشاره به راهکار‌های تحقق شعار جهش تولید اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال، تمامی دستگاه‌های تصمیم گیر در بخش تولید باید زیر یک سقف جمع شوند و برای تولیدکننده برنامه مدونی داشته باشند.
وی با تاکید بر حذف بوروکراسی‌های اداری افزود: تمامی مجوز‌های بخش کشاورزی ظرف ۴۸ ساعت باید صادر شود تا سرمایه گذار به سرمایه گذاری در بخش ترغیب شود.
نورانی ادامه داد: با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی مجوز کارخانه و صنایع تبدیلی و تکمیلی برای روستا‌های محروم صادر کرد، اما بوروکراسی‌های پیچیده اداری موجب شد که تولیدکنندگان از خیر تولید بگذرند.
ضرورت هماهنگی دستگاه‌ها در زمینه تولید و صادرات
این مقام مسئول با تاکید بر هماهنگی تمامی دستگاه‌ها برای برنامه ریزی در زمینه تولید و صادرات گفت: دستگاه‌های مسئول با هماهنگی یکدیگر باید زیرساخت‌های تولید را مهیا و چالش‌ها را رفع کنند. به عنوان مثال سال گذشته قیمت خرید تضمینی محصولات با تاخیر اعلام شد در حالیکه برای تحقق جهش تولید و بی نیازی از کشور‌های بیگانه، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید به موقع و متناسب با هزینه‌های تولید اعلام شود تا کشاورز به سمت و سوی تولید محصولات آب بر که ضربه مهلکی به منابع پایه کشور وارد می‌کند، نرود.
نورانی با اشاره به اینکه تقویت نهاد تحقیق و پژوهش مجلس شورای اسلامی امری ضروری است، بیان کرد: با داشتن علم روز دنیا این امکان وجود دارد که از پتانسیل‌های نهفته کشور استفاده حداکثری داشت، در حالیکه هم اکنون از مجموع ۱۶ میلیون هکتار سزح زیر کشت، سالیانه تنها ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که این میزان برای کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه قابل قبول نیست.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه ۳۸ میلیون هکتار اراضی قابل کشت در کشور وجود دارد، گفت: با استفاده از علم روز دنیا و شرکت‌های دانش بنیان امکان افزایش توان تولید از اراضی قابل کشت در کشور وجود دارد.
وی بهبود فضای کسب و کار، مبارزه با رانت و فساد و نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی را از دیگر ابزار‌های تحقق شعار جهش تولید برشمرد.
این مقام مسئول ادامه داد: پرداخت مشوق صادراتی و تسهیلات به صادرکنندگان موجب شده تا با صادرات هدفمند بتوانیم به سمت و سوی جهش تولید گام برداریم.
وی با تاکید بر ایجاد زنجیره تولید گفت: تا زمانیکه زنجیره تولید از صفر تا صد عملیاتی نشود، نمی‌توان انتظار تحقق جهش تولید را داشت و چنانچه یکی از حلقه‌های زنجیره فرسوده یا پاره شود، در امر تولید موفق نخواهیم بود.
نورانی در پایان با اشاره به اینکه هماهنگی قوای سه گانه در کنار یکدیگر در کاهش معضلات تولید نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: با هماهنگی قوای سه گانه در کنار یکدیگر این امکان وجود دارد که با رفع موانع تولید بتوان کالا‌های اساسی مورد نیاز را بدون آنکه نیاز به واردات باشد، از منابع داخل تامین کرد.
 
(پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها