پنج شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۸۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بازار لیموترش و لیموشیرین ملتهب شد

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش ۳۰ درصدی قیمت لیموترش و ۴۰ درصدی لیموشیرین در بازار خبر داد.

 
مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت لیموترش و لیموشیرین با نوساناتی در بازار روبرو شده که از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم قیمت مصوبی برای این اقلام اعلام کنند تا بازار به تعادل برسد.
وی افزود: قیمت لیموترش ۳۰ درصد و لیموشیرین ۴۰ درصد نسبت به روزهای اخیر افزایش یافته است که این نرخ ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
دارایی نژاد ادامه داد: در شرایطی که فعالیت واحدهای صنفی به سبب بحث کرونا تعطیل شده و افراد در خانه نشستند، اجازه نمی دهیم که دلالان با سودجویی از شرایط بازار قیمت ها را بر هم بزنند.
این مقام مسئول از کاهش ۲۰ درصدی قیمت موز و ۳۰ درصدی زنجبیل در بازار خبر داد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو موز ۱۵ هزار تومان و زنجبیل ۴۵ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب و پرتقال وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به رشد ۲ برابری تولید نسبت به سال قبل کمبودی در عرضه وجود ندارد.
وی قیمت هر کیلو سیب در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، پرتقال ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش ۲۵ هزار تومان و لیموشیرین ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.
کاهش ۲۰ درصدی قیمت چغاله بادام
دارایی نژاد از عرضه میوه های نوبرانه بهار خبر داد و گفت: هم اکنون چغاله بادام و توت فرنگی گرگان و شمال در بازار عرضه می شود و از پایان ماه با توزیع گوجه سبز قیمت میوه در بازار کاهش خواهد یافت.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه قیمت چغاله بادام نسبت به سال قبل ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو چغاله بادام با نرخ ۲۰ هزار تومان و توت فرنگی ۶ تا ۹ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.
 
(پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها