پنج شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۲۸۰۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

برون رفت از مشکلات تجاری ناشی از کرونا نیازمند مدیریت و همکاری

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: صادرات کشور متاثر از شیوع کرونا شده که می توان این موضوع را با همکاری و تعامل مدیریت کرد.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات درباره تاثیر کرونا بر صادرات کشور اظهار کرد: اوایل اسفند نسبت به ۲ هفته گذشته آن ۳۵ درصد رشد صادرات منفی بوده و نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ نیز صادرات ۲۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس کنفدراسیون صادرات ادامه داد:کشور در جریان ویروس کرونا قرار گرفته موضوعی که کاملا جدی و اثر گذار بر تجارت بوده است چرا که ابن امر باعث شده که بسیاری از مرز‌های زمینی؛ هوایی و ریلی بسته شود.
لاهوتی بیان کرد: وقفه در صادرات در بعضی کالا‌ها همچون همانند مواد غذایی و خوراکی به کشور عراق موجب می‌شود که این کالا‌ها یا از تاریخ مصرفشان بگذرد و یا مواد غذایی فاسد شود.
رئیس کنفدراسیون صادرات افزود: امیدواریم که با رفع مشکلات موجود همه مرز‌های کشور باز شود تا کالا‌ها به توانند صادرات داشته باشد.
رئیس کنفدراسیون صادرات در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که می‌توان دست به دست هم داد و این شرایط سخت را آسان‌تر کرد و موضوع پیش آمده را می‌توان با همکاری و تعامل، مدیریت کنیم.
لاهوتی در ادامه بیان کرد: از دولت انتظار می‌رود که وعد‌های داده شده را عملیاتی کند؛ به خصوص اصناف، که رسیدگی به آنها را باید در اولویت قرار داد.
رئیس کنفدراسیون صادرات یادآوری کرد: هر چه سریع‌تر باید بسته حمایتی و پرداخت خسارت‌ها تعیین تکلیف شود و به صادرکننده این اطمینان داده شود که دولت در کنار صادرکنندگان قرار دارد همین طور صادرکنندگان نیز باید شرایط حاکمیت را درک کنند تا با یکدیگر این ویروس را از بین ببریم.
 
(پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها