سه شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۷۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اجرای الگوی کشت راهی برای رفع سرگردانی بخش کشاورزی

مدیر مجمع ملی نخبگان کشاورزی گفت:اجرای الگوی کشت و پایداری تولید،سبب رفع سرگردانی کشاورزان و ثبات اقتصادی می شود.

علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه الگوی کشت اظهار کرد: علی رغم آنکه مصوبه الگوی کشت در سال ۸۸ در مجلس مصوب و ابلاغ شد، اما به دلایل مختلف همچون نبود زیرساخت‌های لازم تاکنون اجرا نشده است.
وی افزود: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یکی از اهداف خود را اجرای الگوی کشت اعلام کرد که متاسفانه به سبب موانع متعدد اجرا نشده است و تا زمانیکه این مصوبه در کشور عملیاتی نشود، کشاورزان در سرگردانی به سر می‌برند.
اجرای الگوی کشت راهی مناسب برای‌نجات تولیدکننده
خان محمدی ادامه داد: اگر مسئولان به فکر عملیاتی شدن مصوبه الگوی کشت نباشند، همچنان در تولید و مصرف مشکلاتی خواهیم داشت چرا که بسیاری از عوامل واسطه و دلال از نبود زنجیره مناسب به نفع خود استفاده می‌کردند.
مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی یکی از راهکار‌های مناسب برای نجات تولیدکننده و ثبات قیمت در بازار را اجرای الگوی کشت اعلام کرد و گفت: با اجرای الگوی کشت و پایداری تولید علاوه بر رفع سرگردانی بخش کشاورزی، ثبات اقتصادی برای جامعه مصرف و کشاورزی کشور، شاهد افزایش کیفیت، تولید زنحیره‌ای و کیفیت نهاده‌ها خواهیم بود.
خان محمدی در پایان یکی دیگر از اهداف الگوی کشت را نگاه مثبت به بهره وری اعلام کرد و گفت: با اجرای الگوی کشت در تمامی استان‌ها به سبب ایجاد زنجیره تولید شاهد افزایش بهره وری در واحد سطح و ایجاد کشاورزی دانش بنیان هستیم که با این وجود شاهد مازاد یا کاهش تولید و التهاب قیمت در بازار نیستیم.
 
(سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹) ۱۶:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها