یکشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۷۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کسادی بازار میوه های عیدانه؛ موز ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: کاهش چشمگیر تقاضای خرید، موجب رکود و کسادی بازار میوه شده است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از رکود بازار میوه طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: کاهش چشمگیر تقاضا و به صفر رسیدن مصرف در ایام عید موجب رکود، کسادی بازار و ارزانی میوه شده است.
وی افزود: شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید دید و بازدیدهای نوروزی، تقاضا برای خرید میوه در بازار را کاهش داده است.
افت چشمگیر قیمت پیاز در بازار
کارگر از افت چشمگیر قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو پیاز با کاهش یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومانی در میدان مرکزی میوه و تره بار با نرخ ۶ هزار تا ۷ هزار تومان عرضه می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: زمانیکه شایعه قرنطینه تهران در فضای مجازی منتشر شد به سبب هجوم افراد قیمت موز به ۳۰ هزار تومان در بازار رسیده بود، در حالیکه هم اکنون هر کیلو موز اکوادور با نرخ ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان و موز هندی ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب و پرتقال وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به سال آور تولید، فراوانی تولید و ذخیره سازی مناسب در سردخانه ها کمبودی در عرضه وجود ندارد.
کارگر در پایان تصریح کرد: اعضای اتحادیه هر کیلو سیب درختی و پرتقال تنظیم بازار را با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف کننده نهایی توزیع می کند که امسال به سبب نبود تقاضا برای خرید، نیازی به عرضه اقلام تنظیم بازار وجود ندارد.

(یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹) ۲۲:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها