یکشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۷۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین کود مورد نیاز کشاورزان/ تحویل روزانه ۱۰ هزار تن کود اوره به کشاورزان کشور

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: بعد از توقف 38 روزه در تحویل کود اوره توسط شرکت‌های پتروشیمی بعلت برودت هوا و قطعی خوراک گاز شرکت‌های مذکور، از 3 اسفندماه تاکنون علیرغم تعطیلات عید نوروز بیش از 350 هزار تن کود اوره توسط این شرکت از شرکت‌های پتروشیمی تحویل گرفته و طبق برنامه ابلاغی وزارت به استان‌ها حمل و تحویل داده شد.

حمید رسولی در واکنش به خبر "کرونا بهانه‌ای جدید برای کم کاری شده است" میزان کود اوره تحویلی را نسبت به سال قبل و میانگین ده ساله بی‌سابقه توصیف کرد و افزود: بطور متوسط روزانه 10 هزار تن کود اوره به اقصی نقاط کشور حمل و به کشاورزان عزیز تحویل می‌شود.
وی ادامه داد: توزیع کود توسط شرکت‌های پتروشیمی و افزایش قیمت فروش کود اوره را در روزهای اخیر شایعه‌ای بی‌اساس است.
رسولی از کشاورزان خواست نسبت جوسازی‌ها بی‌توجه باشند.
وی اظهار کرد: از کشاورزان عزیز تقاضا دارم که توجهی به جوسازی‌های افراد غیرمسئول نکنند.
رسولی با تاکید بر اینکه به رغم تعطیلات نوروز و سایر محدودیت‌ها، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به وظایف خود عمل کرده است، افزود: به رغم تعطیلات نوروز و سایر محدودیت‌ها که شاهد آن هستیم، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به وظایف خود از ابتدای سال جاری بدون هیچگونه تعطیلی با متوسط حمل روزانه 10 هزارتن کود اوره برای کشت بهاره عمل کرده است.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یادآور شد: عملکرد این شرکت از سوی دستگاه‌های ذی ربط بسیار خوب ارزیابی شده است.
وی اضافه کرد: از کشاورزان عزیز و زحمتکش تقاضا دارم نیاز خود را فقط از شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با قیمت‌های مصوب تأمین کنند.
به گزارش ایلنا؛ روز گذشته علی خان‌محمدی، عضو هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی ایران، در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه کرونا بهانه‌ای برای کم کاری در برخی از بخش‌ها شده است، گفت: تقریبا از نیمه اسفندماه تا امروز توزیع کود اوره متوقف شده است که با توجه به اهمیت آن در تغذیه گندم می‌تواند بر کیفیت و کمیت محصول و آرد حاصل از آن تاثیرات منفی داشته باشد. وی نسبت به تاثیر عدم مصرف کود اوره در گندم بر کیفیت آرد و نان هشدار داد و افزود: کمبود کود اوره در گندم آردی را به دست می‌دهد که خمیر حاصل از آن از کشسانی پایینی برخوردار بوده و نانواها به ناچار برای تولید نان باید از نمک بیشتر استفاده کنند.
 
(یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها