یکشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۷۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تامین اقلام ضروری مردم بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود

رحمانی گفت:تامین اقلام ضروری مردم از جمله مواد غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است که اکنون بدون هیچ مشکلی انجام می گیرد.

رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه بازدید از یکی از فروشگاه‌های سطح شهر، درباره تامین اقلام مورد نیاز شهروندان اظهار کرد: تامین اقلام مصرفی مردم از جمله مواد غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است به همین دلیل از تعدادی از فروشگاه‌های سطح شهر بازدید کردیم تا از نزدیک از نحوه توزیع این اقلام اطلاع یابیم.
او با تاکید بر وفور کالا در سطح فروشگاه‌ها گفت: هموطنان ما در کمال آرامش و با فرهنگ بالا در حال خرید به اندازه نیازشان بودند. اطمینان داریم که منابع ما به اندازه کافی وجود دارد و با کمبود مواجه نخواهیم شد. صبح امروز در حال ارزیابی قیمت‌ها بودیم و مشخص شد که در کالاهایی مثل گوشت و مرغ بالاترین حد ذخیره را داریم تا هیچ گونه نوسانی در کشور وجود نداشته باشد.
رحمانی بیان کرد: در ذخایر کالایی به ویژه در اقلام اساسی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد؛ عملکرد قابل ستایشی را از بخش‌های مختلف کشور شاهد بودیم. واحد‌های غیر ضروری هم کسب و کار‌های خود را تعطیل کرده‌اند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود و این موضوع شایسته تقدیر است.
وزیر صمت با اشاره به شبانه روزی شدن برخی واحد‌های عرضه اقلام ضروری، بیان کرد: مردم عزیزمان در این شرایط فرهنگ بالایی از خود نشان دادند و دغدغه کل جامعه را داشتند. این فرهنگ مناسب باعث شد تا مشکلی ایجاد نشود.
او افزود: تولید مواد ضدعفونی کننده‌ در کشور ما حدود ۸ برابر شده است، همچنین محموله‌های بزرگی وارد شده و محموله‌های دیگری در مسیر ورود به کشور است؛ به طوری که اگر شرایط عادی بود این حجم از کالا برای مصرف چند سال کشور کفایت می‌کرد.
رحمانی با تاکید بر این‌که محدودیت‌های ترافیکی مشکلی در عرضه و تهیه مواد مصرفی ایجاد نخواهد کرد گفت: ایجاد محدودیت تردد برای جلوگیری از تجمع‌های غیر ضروری است؛ این محدودیت‌ها مشکلی برای در حمل و نقل و توزیع این اقلام ایجاد نخواهد کرد.
شبانه روزی شدن فعالیت برخی فروشگاه های عرضه کالای اساسی
وزیر صمت در ادامه ضمن بازدید یک فروشگاه‌ دیگر سطح شهر با تاکید بر موجودی مناسب کالا‌های اساسی در فروشگاه‌ها گفت: تعدادی از شعب فروشگاه‌ها شبانه روزی شده و ظرفیت شبانه روزی شدن تعداد بیشتری از شعب فروشگاهی هم وجود دارد. مردم عزیز ما بسیار مدیریت شده و با فرهنگ بالا برخورد کردند اما برخی در فضای مجازی علاقه‌ای به حفظ آرامش بازار ندارند.
 
او تاکید کرد: در تمام کالاهای اساسی از گندم و نان گرفته تا سایر اقلام اساسی ذخیره سازی مناسب انجام شده است و چه در اقلام ضروری برای عید و چه در اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان کمبودی وجود نخواهد داشت.
رحمانی ادامه داد: با ورود ویروس کرونا مشکلاتی در تامین برخی اقلام به وجود آمد که روند مناسبی را طی کرده و به زودی کاملا برطرف می‌شود. فعالیتی جهادی در این بخش صورت گرفته و بسیاری از کارخانجات ما تغییر خط تولید داده‌اند.
 
عضو کابینه دولت بیان کرد: اخبار منتشر شده در فضای مجازی چندان قابل استناد نبوده و بهتر است مردم به منابع مطمئن‌تر از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی توجه کنند. 
 
وزیر صمت با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده برای تامین نیاز‌های مردم بیان کرد: حتی تخفیف‌های مناسبی برای ایام نوروز اعمال شده و شرایط مناسبی بر کشور حاکم است؛ به امید خدا با سربلندی از این مشکلات عبور خواهیم کرد.
 
او گفت: بسیاری از افزایش قیمت هایی را که پیشتر مصوب شده بود با سهمیه بندی شدن بنزین کنترل کردیم و در آن دوره هیچ گونه افزایش قیمتی ایجاد نشد. در شرایط فعلی هم هدف توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب برای مردم است اما ممکن است موارد محدودی در سال افزایش قیمت پیدا کنند. 
رحمانی با تاکید بر نظارت مداوم سازمان حمایت از مصرف کنندگان بیان کرد: تعداد شکایات مردمی ۷ درصد کاهش پیدا کرده و این نشان از رضایت مردم و کاهش موارد تخلف دارد. نظرات و شکایات مردم یکی از معیار‌های اصلی ما برای ارزیابی اوضاع محسوب می‌شود.
 
(یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹) ۱۰:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها