شنبه / ۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۷۰۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ویروس کرونا ضربه مهلکی به بخش کشاورزی وارد کرد

ملک زاده گفت: با گسترش ویروس کرونا بیشترین آسیب به بخش کشاورزی وارد شده است.

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا ضربه مهلکی به بخش کشاورزی وارد کرده است، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، کشاورزان همانند سال‌های قبل نتوانستند محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کنند که امیدواریم این ویروس هر چه سریع‌تر ریشه کن شود.
او افزود: کمرنگ شدن حضور مردم در بازار موجب شده است تا به همان نسبت شتاب برای خرید محصولات کشاورزی دچار محدودیت شود به طوری که اکثر محصولات روی دست کشاورزان مانده است. به عنوان مثال بسیاری از تولیدکنندگان برای احداث گلخانه تولید گل هزینه سنگینی متحمل شدند تا بتوانند در ایام‌نوروز با عرضه محصولات خود علاوه بر هزینه‌های تولید، سودی به دست بیاوردند که متاسفانه ویروس کرونا و ماندن محصول روی دست تولیدکنندگان، ضربه سنگین مالی به آنان وارد کرد.
رئیس نظام‌صنفی کشاورزی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و زیان مالی تولیدکنندگان انتظار می‌رود که با مساعدت مسئولان تسهیلاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود تا بخشی از زیان آن‌ها جبران شود.
گسترش ویروس کرونا بیشترین آسیب را به بخش کشاورزی وارد کرده است
او با اشاره به اینکه فسادپذیری محصولات کشاورزی نسبت به دیگر بخش‌ها بالاست، بیان کرد: این در حالی است که فروشندگان ادوات و قطعات با نگه‌داری کالا در انبار زیانی متحمل نمی‌شوند، در حالی که کل بخش کشاورزی با گسترش ویروس کرونا در معرض زیان قرار گرفته است.
ملک زاده در پایان با اشاره به اینکه ویروس کرونا بیشترین آسیب را به بخش کشاورزی وارد کرده است، تصریح کرد: اگر مسئولان ذی ربط توجهی به بخش کشاورزی نداشته باشند، دیگر تولیدکنندگان قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

(شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹) ۱۱:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها