یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۶۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

راه‌اندازی معاملات آتی در بورس کالا/گواهی سپرده کالایی برای زیره

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: راه اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده کالایی بر روی زیره سبز و پسته در کنار زعفران، کمک شایانی به صادرات و تجارت شفاف این محصولات کرد.

حامد سلطانی نژاد در پیام نوروزی خود اعلام کرد: سالی که گذشت برای بازار سرمایه و بورس کالا نیز آزمون های سختی را به همراه داشت که به فضل و یاری پروردگار و یاری همه فعالان بازار توانستیم از آن با روندی رو به رشد عبور کنیم.
وی افزود: علیرغم شرایط رکودی کشور ارزش معاملات بورس کالا در سال ۹۸ به ارزش معاملات در سال ۹۷ نزدیک شد و ارزش معاملات بازار فیزیکی رشد قابل توجهی را تجربه کرد.
به گفته سلطانی نژاد، در سالی که گذشت راه اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده کالایی بر روی زیره سبز و پسته نیز راه اندازی شد که در کنار زعفران سه گانه محصولات مهم کشاورزی را شکل دادند که کمک شایانی به صادرات و تجارت شفاف این محصولات استراتژیک کشاورزی کشور است. امیدواریم ساماندهی بازار محصولات کشاورزی کشور در سال های آتی نیز با ورود محصولات جدید ادامه یاید.
وی تصریح کرد: حرکت رو به جلوی بورس کالای ایران علیرغم شرایط خاص کشور و جنگ اقتصادی که به کشور عزیزمان تحمیل شده است در سال گذشته ادامه یافت و امیدواریم سال ۹۹ نیز سالی پربار و توام با حرکت رو به جلو را تجربه کنیم.
 
(یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها