شنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۶۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آیا فروشگاه‌های اینترنتی توانستند مردم را در خانه نگه دارند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران از افزایش چشمگیر فعالیت شرکت‌های فروش اینترنتی خبر داد که در زمینه تامین مایحتاج زندگی مردم فعالیت می‌کنند.

طبق گفته کارشناسان، راه‌حل اصلی کنترل و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا این است که در خانه بمانیم و در چنین شرایطی یکی از ابزارهایی که می‌توان برای کاهش تردد در شهر از آن استفاده کرد، استفاده از ظرفیت کسب و کارهای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی است. البته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی معتقد است که آشنایی و انگیزه استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی بعد از شیوع ویروس کرونا به اندازه کافی وجود داشته، اما در بخش کالاهای تند مصرف و محصولات غذایی خام توانمندی کافی وجود ندارد.  البته پیش‌تر عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفته بود که فروش کالاهای تند مصرف در بخش کسب و کارهای مجازی در اسفند ماه و در پی شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است؛ بنابراین به نظر می‌رسد همچنان ظرفیت‌هایی که بتوانیم با استفاده از آن‌ها مراجعه خود به مکان‌های عمومی را به حداقل برسانیم، وجود دارد.
رزرو سرویس‌های فروشگاههای اینترنتی تا پایان نوروز
در همین رابطه حمیدرضا اعتدال مهر  اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا شرکت‌های فروش اینترنتی که در زمینه تامین مایحتاج زندگی مردم فعالیت می‌کنند، تا حدی با افزایش سفارش مواجه شدند که تقریباً سیستم لجستیک آن‌ها از کار افتاده و تا آخر نوروز همه سرویس‌هایشان رزرو شده است.
به گفته او منظور از "تامین مایحتاج"، خریدهایی مثل پوشاک و هدیه برای نوروز است که مردم باید بخاطر آن‌ها از خانه خارج می‌شدند و چون اولویتشان بود، نمی‌توانستند آن را به تعویق بیاندازند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران با اشاره به تجهیز کافی فروشگاه‌های مجازی، گفت که علت ایجاد مشکلات لجستیکی این بود که حداکثر استفاده از فروش الکترونیکی در اسفند ماه اتفاق افتاد.
اعتدال مهر پیش‌بینی کرد که استقبال مردم از فروشگاه اینترنتی بعد از برطرف شدن شیوع ویروس کرونا نیز به صورت یک فرهنگ ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: در زمینه محصولات تند مصرف و محصولات غذایی خام، سایت‌های معروف و توانمندی که بتوانند جوابگوی نیاز یک شهر باشند، به اندازه کافی وجود ندارد و به همین دلیل بود که فروش الکترونیک بیشتر در بخش تامین مایحتاج اتفاق افتاد.
او فرهنگسازی برای استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های اینترنتی برای تشویق مردم به ماندن در خانه در شرایط فعلی را یک وظیفه حاکمیتی توصیف کرد و گفت: البته آشنایی و رغبت برای استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی تا حد زیادی وجود داشت. در زمینه سمینار، وبینار و اپلیکیشن‌های مربوط به آموزش مجازی، برگزاری جلسات مجازی و دورکاری کارمندان تا جایی که زیرساخت اجازه می‌داد، ظرفیت‌ها افرایش پیدا کرد و کارهای بسیار خوبی در این بخش انجام شد که حتی برخی از آن‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها صورت گرفت.
 
(شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها