شنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۲۶۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

توصیه‌های دامپزشکی برای تهیه فرآورده‌های دامی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور برای تهیه فرآورده‌های دامی به مردم توصیه‌هایی کرد.

علیرضا رفیعی پور اظهار کرد:با شیوع ویروس کرونا و سرعت انتقال این ویروس مردم بایستی برای خرید فرآورده‌های دامی مورد نظر خود به فروشگاه‌هایی که تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، بهداشت فردی در آن رعایت می شود و فروشندگانشان  نیز از لوازم بهداشتی مانند ماسک، دستکش و روپوش مخصوص استفاده می کنند، مراجعه کنند.
وی ادامه داد:توصیه می‌کنیم اولویت خرید مردم فرآورده‌های دامی خام به صورت بسته بندی باشد و فله تهیه نشود. زیرا اقلام بسته بندی شده قابلیت این را دارند که ابتدا ضدعفونی شوند و سپس محتویات داخل آنها مصرف شود. از طرفی مردم بایستی حین خرید اقلام مورد نظر خود به تاریخ تولید و انقضا توجه داشته باشند.
رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: موضوع دیگری که مردم بایستی به آن توجه کنند زمان مراجعه برای خرید است. به عبارت دیگر بهتر است مردم خریدشان را به اوقاتی از شبانه روز موکول کنند که تردد در کمترین حد ممکن باشد. رعایت این موضوع از تجمع جمعیت در فروشگاه ها و محلی که فرآورده های خام دامی عرضه می شود، می کاهد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از ابتلای حیوانات به ویروس کرونا گزارش نشده است، گفت: فرآورده های خام دامی تحت نظارت سازمان دامپزشکی تولید می‌شوند و هیچ گونه آلودگی ندارند. اما ممکن است آلودگی از روش های ثانویه منتقل شود. یعنی  حمل و نقل و نگهداری غیر بهداشتی یا عدم رعایت نکات بهداشتی توسط فروشندگان باعث سرایت آلودگی شود.
رفیعی پور  در پایان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین  از صبح تا زمان فعالیت فروشگاه ها نظارت خود را خواهند داشت، گفت:  ناظرین سازمان دامپزشکی تمامی دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت خواهند کرد و برای بازدید از محیط‌هایی که فرآورده‌های دامی عرضه می‌شود از لباس‌های متحدالشکل، ضدعفونی شده، ماسک، دستکش وچکمه استفاده می کنند.
 
(شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها