پنج شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۹۲۶۲۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

آجیل شب عید ۲۰ درصدی ارزان‌تر سال قبل

ارزانی ممقانی از کاهش ۲۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار نسبت به ماه‌های قبل در بازار خبر داد.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار در آستانه شب عید اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار، بسیاری از فروشگاه ها نیمه تعطیل هستند.
 
وی افزود: با توجه به افت تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار، بسیاری از فروشندگان با قیمت های کمتری محصول خود را عرضه می کنند.
 
به گفته ارزانی، با توجه به گسترش ویروس کرونا به افراد توصیه می شود که به منظور مقاومت بدن خود در برابر کرونا اقدام به مصرف آجیل در بازار کنند.
افراد توصیه های خرید آجیل و خشکبار را جدی بگیرند
این مقام مسئول در توصیه ای به افراد گفت: افراد ضمن خرید از مراکز معتبر نسبت به گرم کردن آجیل و خشکباردر فر، مایکروفر و گاز اقدام کنند که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی نیست.
 
ارزانی ممقانی از افت ۲۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار نسبت به ماه های قبل در بازار خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد عرضه در برابر تقاضا، قیمت آجیل و خشکبار افت محسوسی داشته است.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان قیمت کنونی هر کیلو تخمه ژاپنی را ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، تخمه آفتابگردان ۲۱ هزار تا ۲۵ هزار تومان، انجیر ۴۲ هزار تا ۱۸۰ هزار تومان، تخمه کدو ۴۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان، پسته احمد آقایی ۱۱۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان، پسته اکبری ۱۲۰ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، بادام هندی ۱۵۰ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، بادام درختی ۱۴۰ هزار تا ۱۸۰ هزار تومان، آجیل ۴ مغز ۹۰ هزار تا ۱۸۰ هزار تومان، فندق ۱۰۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومان، بادام زمینی ۲۴ هزار تا ۴۰ هزار تومان، مغز گردو ۱۱۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، نخودچی ۱۴ هزار تا ۲۰ هزار تومان و کشمش ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.
 
(پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸) ۱۷:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها