پنج شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۹
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۲۶۰۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف گردو با روند پیری سالم در زنان همراه است

به گفته محققان، زنانی که در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 زندگی شان حداقل دو وعده در هفته گردو مصرف می کنند با روند سالم تر افزایش سن روبرو هستند.

در مطالعه جدید، «روند سالم افزایش سن» در قالب طول عمر همراه با ذهن و روان سالم و عدم وجود بیماری‌های مزمن جدی، مشکلات شناختی یا اختلالات جسمی بعد از سن ۶۵ سال تعریف می‌شود.
مطالعه قبلی نشان داده بود که مصرف گردو تأثیر مثبتی بر کاهش ریسک اختلالات جسمی و همچنین زوال شناختی در افراد مسن دارد.
در حال حاضر هیچ راه حلی برای کاهش روند تأثیرات پیری وجود ندارد، اما پذیرش عادات سالم نظیر خوردن یک مشت گردو به عنوان میان وعده می‌تواند کمک کننده باشد.
در این مطالعه، محققان بیمارستان زنان و بریگام بوستون، داده‌های مربوط به ۳۳,۹۳۱ زن را بررسی کردند. این داده‌ها مربوط به مطالعه ارزیابی ارتباط بین مصرف مغزیجات آجیلی و سلامت عمومی در دوران سالمندی بود.
بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲، از این زنان در مورد رژیم غذایی (از جمله مصرف مغزیجات آجیلی) سوال پرسیده شده بود؛ بیماری‌های مزمن نظیر سرطان، حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته، دیابت نوع۲ و بیماری پارکینسون در آنها ارزیابی شده بود؛ مشکلات حافظه، سلامت روان و محدودیت‌های جسمی آنها بررسی شد.
یافته‌ها نشان داد از بین شرکت کنندگان، ۱۶ درصد دارای پیری سالمی بودند. این شرکت کنندگان از جمله کسانی بودند که رژیم غذایی سالمی از جمله مصرف گردو بیشتری داشتند.
 
(پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها