چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۵۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کمک ۳۰۰ هزار دلاری فائو به ایران برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از کمک ۳۰۰ هزار دلاری فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) به ایران برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجم خبر داد.

رضا میر با بیان اینکه با آغاز بارندگی‌های بهاره منتظر افزایش تعداد ریزش دستجات ملخ‌های مهاجم به کشور هستیم، اظهار کرد: وضعیت آب و هوایی، بارندگی‌ها و دمای هوا این اخطار را می‌دهد که با تعداد ریزش بیشتری از دستجات ملخ‌های مهاجم در سال آینده روبه‌رو خواهیم شد.
وی ادامه داد: برای مبارزه با ‌ملخ‌های مهاجم که به زودی تعداد بیشتری از ‌آنها وارد کشور می‌شوند باید آمادگی لازم را داشته باشیم که برای آن نیازمند اعتبار هستیم.
میر با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده برای مبارزه با این آفت نیازمند 85 میلیارد تومان اعتبار هستیم، افزود: تا امروز 20 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته و با توجه به موافقت دستگاه‌های مربوطه تا ابتدای سال آینده سازمان برنامه و بودجه کشور 65 میلیارد تومان دیگر برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم تخصیص خواهد داد.
وی اضافه کرد: این میزان اعتبار برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم تا مردادماه سال آینده کفایت می‌کند.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور همچنین از کمک 300 هزار دلاری فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) به ایران برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجم خبر داد.
به گفته میر؛ طی جلسه روز جاری سازمان حفظ نباتات کشور با نماینده فائو تصمیم بر پرداخت 300 هزار دلاری فائو به ایران برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی گرفته شد.
وی درباره زمان پرداخت کمک فائو به ایران، اظهار کرد: این مبلغ خیلی زود به ایران پرداخت خواهد شد و تنها موضوع نحوه انتقال آن به ایران است.
میر تصریح کرد: با توجه به تحریم ایران احتمال دارد مبلغ در نظر گرفته شده در قالب تامین ادوات، تجهیزات و سم مورد نیاز برای مبارزه تخصیص یابد.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی تا امروز را 36 هزار و 361 هکتار اعلام کرد.
میر گفت: به تعداد استان‌های آلوده به آفت افزوده نشده و همچنان مبارزه در 5 استان هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس در جریان است.
وی بیشتر سطح مبارزه را مربوط به استان بوشهر با 18 هزار و 526 هکتار عنوان کرد.
میر افزود: پس از استان بوشهر استان خوزستان با سطح مبارزه 6 هزار هکتار قرار دارد و سطح مبارزه در سایر استان ها در مجموع 4 هزار هکتار است.
 
(چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸) ۱۷:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها