سه شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۲۵۶۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس تغذیه و سلامتی

یک نوشیدنی سنتی ایرانی برای مقابله با کرونا

متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد از شربت آب و عسل به عنوان درمان موثری برای بیماری‌های ویروسی مانند کرونا یاد کرد.

«سیدکاظم کاظمینی» در گفت‌وگویی با اشاره به نوعی نوشیدنی موثر در بهبود بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا، اظهار کرد: «ماء العسل» یا «آب و عسل» نوشیدنی ساده‌ای است که در کتب طب سنتی و حتی در مقالات جدید نیز به آثار مطلوب آن اشاره شده است.
 
وی با اشاره به آیات قران کریم در مورد عسل، تصریح کرد: عسل شامل اثرات آنتی اکسیدانی، ضدباکتریایی و ضد ویروسی است و مواد ویتامینی و معدنی خوبی دارد و در کنترل سرفه و علائم سرماخوردگی و حتی آسم اثرات مفیدی دارد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه یزد در مورد نحوه تهیه این شربت ساده نیز اظهار کرد: این شربت از ترکیب یک قاشق مرباخوری عسل در یک لیوان آب جوشیده ولرم به دست می‌آید، البته نوع عسل به کار رفته در آن چندان مهم نیست گر چه در مقالات علمی عسل لیمو و عسل اکالیپتوس تاثیرات خوبی داشته‎ است.
 
کاظمینی از ترکیب شربت عسل با چند قطره آبلیموی تازه نیز به عنوان نوشیدنی مفید و موثرتری در این باره یاد کرد و گفت: بیماران دیابتی در مصرف این نوشیدنی نباید زیاده‌روی کنند ولی مصرف آن برای همه به خصوص کودکان و بزرگسالان توصیه می‌شود.
(سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها