دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۵۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

شایعات کرونایی تقاضا و قیمت میوه را افزایش داد

رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار گفت: با شیوع ویروس کرونا و شایعه قرنطینه شدن برخی استان های کشور در روزهای گذشته با افزایش تقاضا نرخ برخی کالاها از دو هزار تا بیش از ۱۰ هزارتومان افزایش یافت.

« اسدالله کارگر» افزود: در پی شایعه قرنطینه شدن برخی استان های کشور، ازدحام جمعیت و تقاضا  قیمت هر کیلوگرم موز به ۲۸ هزار تومان، پیاز به ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه فرنگی بین ۶ هزار تومان ، سیب زمینی ۶ هزار تومان و زنجبیل بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان شده است.
وی اضافه کرد: پیش از بروز ویروس کرونا، قیمت هرکیلوگرم موز ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی دو هزار و  ۵۰۰ تومان، پیاز بین دو هزار تا چهار هزار تومان، سیب زمینی دو هزارو ۸۰۰ تا سه هزار تومان، زنجبیل ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان بوده است.
 رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار اظهارداشت: امروز قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه با کاهش تقاضا قیمت میوه متعادل می شود تصریح کرد:میوه مورد نیاز کشور برای شب عید و ایام نوروز تامین است وکمبودی در این زمینه وجود ندارد بنابراین مردم با ازدحام موجب افزایش قیمت ها نشوند.
وی اظهارداشت: با افزایش عرضه زنجبیل توسط اتحادیه میوه و سبزی قیمت این محصول طی روزهای اخیر حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است زیرا با شیوع کرونا و افزایش میوه های گرم نرخ این محصول بین ۱۳۵ هزار تا ۱۵۰ هزارتومان بود.
قیمت هر کیلوگرم سیب و پرتقال تنظیم بازاری ۵۶۰۰ تومان
رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار تصریح کرد: امسال اتحادیه به منظور کمک به دولت اقدام به تهیه و تدارک سیب درختی و پرتقال با قیمت های مصوب تنظیم بازاری در سطح خرده فروشی ها کرده به طوری که  ۷۰ تن پرتقال و سیب درختی تنظیم بازاری در اختیار دارد.
وی افزود: امسال قیمت هر کیلوگرم سیب درختی و پرتقال نیز پنج هزار و ۶۰۰ تومان برای عرضه در سطح خرده فروشی های تهران تدارک دیده شده است.
کارگر در ادامه به عدم استقبال عرضه میوه تنظیم بازاری توسط خرده فروشی ها اشاره کرد و اظهارداشت: اکنون  به دلیل تعطیلی مراسم و مهمانی های ایام نوروز و افزایش کرایه حمل و نقل با کاهش تقاضا از سوی خرده فروشی ها روبرو هستیم.
وی گفت: فروشندگان در سطح بازار براین باورند که عرضه میوه تنطیم بازاری برایشان صرفه اقتصادی ندارد و باید این محصول توسط مراکز عرضه مستقیم شهرداری ها به دست مردم برسد.
به گفته وی، از روز یکشنبه - بیست و پنجم اسفندماه تاکنون  ۱۳ تن سیب درختی و پرتقال تنظیم بازاری جهت عرضه به مردم در اختیار خرده فروشی ها قرار گرفته است.
 
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها