دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۵۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

خوراک دیگر جایگزین نان‌خشک دامداری ها شد

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: با گسترش ویروس کرونا، خوراک دیگر به غیر از نان خشک در دامداری‌های سنتی جایگزین شد.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور درباره آخرین وضعیت استفاده از نان خشک در واحد‌های دامداری اظهار کرد: دامداران سنتی نان خشک در واحد‌های دامداری استفاده می‌کنند و در شرایط فعلی به سبب شیوع ویروس کرونا و عدم تفکیک زباله ها، خوراک دیگری را جایگزین می‌کنند.
وی افزود: اگرچه امکان جایگزینی خوراک در دام وجود دارد، اما در طیور این امکان وجود ندارد و مرغداران تنها درصد کمی می‌توانند گندم را جایگزین کنجاله سویا کنند.
سلطانی با اشاره به اینکه بیماری کرونا مشترک دام و انسان نیست، بیان کرد: اگر مردم احتیاط کنند و در دامداری‌ها نان خشک سالم استفاده شود، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر بیماری مشترک دام و انسان وجود ندارد.
کاهش ۳۰ درصدی خرید شیر خام
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه گسترش ویروس کرونا بر کاهش فروش لبنیات تاثیر گذاشته است، افزود: هم اکنون کارخانه‌ها برحسب تقاضا محصولات لبنی تولید می‌کنند و بسیاری از کارخانه‌ها ۳۰ درصد دریافت شیر خام را کاهش دادند که این موضوع مشکلاتی برای دامدار ایجاد کرده است.
وی از کاهش قیمت شیر خام خبر داد و گفت: با وجودفساد پذیری شیر ظرف مدت ۲۴ ساعت دامداران ناچارند با هر قیمتی که کارخانه‌های لبنی شیرخام را خریداری می‌کنند، تحویل دهند و هم اکنون نرخ شیر خام با وجود افزایش هزینه‌های تولید از نرخ مصوب کمتر است.
 
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها