دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۵۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مشکل حمل و نقل قیمت‌ آبزیان را افزایش می‌دهد

مدیر عامل اتحادیه مرکزی ماهیان سردابی کشور گفت: پیش بینی می‌شود مشکل حمل و نقل در روزهای پایانی سال منجر به جهش قیمت آبزیان شود.

آرش نبی‌پور با اشاره به افزایش مصرف ماهی در نوروز به رسم هرساله، اظهار کرد: هر ساله در اسفندماه به ویژه در روزهای پایانی آن، مصرف ماهی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند به نحوی که تنها در ماهی قزل آلا شاهد افزایش مصرف چند برابری هستیم.
وی ادامه داد: به طور معمول در هر ماه 8 هزار تن ماهی قزل آلا در کشور مصرف می‌شود، اما در اسفندماه مصرف این نوع ماهی به 25 تا 35 هزار تن می‌رسد.
نبی پور با تاکید بر اینکه هر ساله در این ایام شاهد افزایش قیمت ماهی هستیم، گفت: افزایش قیمت به ویژه در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش تقاضا اتفاق می‌افتد و این امر روند طبیعی هر ساله است.
به گفته وی؛ اما در اسفند سالجاری بازارشرایط متفاوتی  را تجربه می‌کند و شرایط بسیار با پیش بینی انجام شده متفاوت است.
نبی پور افزود: پیش بینی ‌می‌شد قیمت خرید هر کیلوگرم ماهی قزل آلا از تولیدکننده در روزهای پایانی سال به 35 هزار تومان برسد، اما با توجه به شرایط در بهترین حالت هر کیلوگرم ماهی از آن‌ها 27 هزار تومان خریداری می‌شود.
وی یادآور شد: سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم از این نوع ماهی از تولیدکننده 29 هزار تومان بود، در حالی که در سالجاری با افزایش هزینه تولید نیز روبه‌رو شده است.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی ماهیان سردابی کشور قیمت مناسب برای مصرف کننده با توجه به قیمت خرید از تولیدکننده در بازار را 37 تا 38 هزار تومان دانست.
نبی پور یکی از نگرانی‌ها تولیدکنندگان را مشکل  حمل و نقل در روزهای پایانی سال عنوان کرد و گفت: در 2 تا 3 روز پیش رو که بیشترین تقاضا برای خرید ماهی است، مشکلات حمل و نقل تبدیل به یکی از ذغدغه‌های تولیدکنندگان برای حمل محصولات به بازار شده است.
وی ادامه داد: به رغم تولید بالا و قیمت مناسب امکان جهش قیمت ماهی به دلیل مشکلات حمل و نقل وجود دارد.
نبی زاده دلیل مشکلات حمل و نقل را تاثیر شیوع ویروس کرونا بر شرایط کشور دانست.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی ماهیان سردابی کشور یکی از نتایج مشکل پیش روی تولیدکنندگان را ماندن محصول بر روی دست تولیدکننده عنوان کرد که می‌تواند در رکود بازار پس از نوروز موجب زیان آن ها شود.
نبی زاده تاکید کرد: در صورت عدم همکاری بانک مرکزی و دولت برای روزهای پس از نوروز خروج تعدادی از واحدهای تولید از چرخه تولید اجتناب ناپذیر است.
 
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها