دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۲۵۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

مردم از خرید گوشت، مرغ و ماهی فله‌ای خودداری کنند

رییس سازمان دامپزشکی کشور توصیه کرد، برای مقابله با بیماری کووید - ۱۹ مردم از خرید فله ای فراورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و ماهی به صورت فله ای و باز به طور جدی خودداری کنند.

علیرضا رفیعی پور» افزود: برهمین اساس سازمان دامپزشکی کشور با ابلاغ بخشنامه ای به ادارات کل خود در سراسر کشور، آنان  را ملزم به عرضه فراورده های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ  و ماهی) به شکل بسته بندی و شناسنامه دار کرده است.
وی عرضه بسته بندی فراورده های خام دامی را یکی از راهکارهای مقابله با ویروس کرونا دانست و اظهارداشت: جلوگیری از عرضه فله ای فراورد های خام دامی علاوه بر تامین سلامت مصرف کنندگان، فروشندگان و عرضه کنندگان را از هر گونه آلودگی محفوظ می کنوی تصریح کرد: به طور حتم مردم با رعایت اصول بهداشتی و عدم خرید فله ای محصولات غذایی از جمله گوشت و ماهی در جلوگیری از اپیدمی این بیماری نقش خواهند داشت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه تلاش داریم ویروس کرونا از انسان به حیوانات انتقال نیابد گفت: فراورده های خام دامی به عنوان مایحتاج روزانه مردم به شمار می رود بنابراین باید با رعایت تمامی اصول بهداشتی دام و فراورده های خام دامی سالم به دست مردم برسد.
وی افزود: امکان انتقال دهی ویروس از طریق مراکز عرضه و فروشندگان محصولات خام دامی وجود دارد بنابراین لازم است برای رعایت اصول بهداشتی در این مراکز از ماسک و دستکش استفاده شود.
رفیعی پور اظهارداشت: اکنون به منظور عبور از بحران شیووع ویروس کرونا تمامی اقدامات و دستور العمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی اعم از تشخیص، رصد، پایش، نمونه برداری و نظارت در مراکز تولید ( واحداهای دام، طیور و آبزیان)، عرضه ( کشتارگاه ها و واحدهای بسته بندی) و فروش تشدید شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تاکید براینکه مردم فراورده های خام دامی را از مراکز معتبر خریداری کنند تصریح کرد: در صورتی که مردم شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مغازه ها و فروشندگان باشند لازم است که تذکر داده شود در صورت عدم رعایت از این مراکز خرید نکنند.
رفیعی پور افزود: اکنون همکاران سازمان دامپزشکی طی  ایام تعطیل در سراسر کشور فعال هستند.
 
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها