دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۵۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت ذرت دامی به ٢٢٠٠ تومان رسید

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کمبود عرضه ذرت دامی در بازار، گفت: عرضه سویا نیز در روزهای اخیر با اختلال مواجه شده است.

ناصر نبی پور با بیان اینکه در حال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ٧٩٠٠ تا ٨٠٠٠ تومان است، اظهارداشت: در حدود سه ماه اخیر قیمت این کالا با نوسانات جزئی همراه بوده ضمن اینکه صادرات تخم مرغ به عراق وبه صورت محدود به افغانستان همچنان ادامه دارد.
وی میزان صادرات تخم مرغ را از ابتدای سال تاکنون حدود ٣٤ تا ٣٥ هزارتن اعلام کرد.
این فعال بخش خصوصی وضعیت بازار نهاده‌ها را نامساعد توصیف کرد و افزود: در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت ١٣٥٠تومان است قیمت این نهاده در بازار بین ٢١٠٠ تا ٢٢٠٠ تومان است ضمن اینکه با کمبود شدید ذرت در بازار مواجه هستیم و به سختی می‌توان آن را پیدا کرد.
نبی پور با بیان اینکه عرضه سویا نیز چند روزی است دچار مشکل شده، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را برای عرضه برخی نهاده‌های دامی راه اندازی کرده که شرکت‌های واردکننده نهاده‌ها را در این سامانه عرضه می‌کنند اما متأسفانه این سامانه محلی برای دلالی شده و برخی شرکت‌ها نهاده سویا را به قیمت مصوب ٢٤٥٠ تومان عرضه می‌کنند اما از تولیدکنندگان درخواست٤٠٠ تومان خارج از لیست (مبلغ اضافه) به ازای هرکیلوگرم سویا می‌کنند که این رقم در میزان ١٦ تن نهاده حدود هشت میلیون تن مبلغ اضافه می‌شود که از تولیدکنندگان اخذ می‌شود.
 
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها