دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۵۳۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

درخواست رئیس کمیسیون چای از بانک مرکزی برای امهال ارسال مدارک وام و مدارک رفع تعهد ارزی شرکت های چای

رئیس کمیسیون تخصصی چای با انتقاد از درخواست بانک های عامل از شرکت های چای برای ارسال مدارک وام های درخواستی گفت که در شرایط شیوع کرونا می توان این کار ها را حداقل تا اردیبهشت ماه به تعویق انداخت تا از مراجعه و حضور در بانک ها و احتمال شیوع بیشتر کرونا کاسته شود.

احمد رضا بخشی، رئیس کمیسیون تخصصی چای عنوان کرد: در شرایط پیش آمده و با وجود اعلان کمیته بحران بیماری کرونا، ابلاغیه ای برای تمامی نهادها و ارگان های دولتی ارسال شد که تا جایی که مقدور است موانعی که باعث جلوگیری تولید می شود را برطرف کنند و از ارسال نامه هایی که درخواست مراجعه حضوری تجار و بازرگانان را دارد، جلوگیری به عمل بیاید تا دامنه بیماری قطع شود.
رئیس کمیسیون تخصصی چای اضافه کرد: متاسفانه بانک های عامل به شرکت های وارد کننده چای نامه ای ارسال کرده اند که از ۲۴ الی ۴۸ ساعت وقت دارند مدارک خود را دال بر رفع تعهد ارزی به بانک ها ارائه کنند.
وی در مورد این موضوع تصریح کرد: متاسفانه بیش از این نیز ما با کار شکنی سازمان حمایت در این خصوص مواجه شده ایم. سازمان حمایت نامه های شرکت های مربوطه را بی جواب می گذاشت و شرکت ها نیز به مشکل خورده بودند که متاسفانه درگیر کرونا شدیم.
بخشی در ادامه گفت: ما از آقای همتی، رئیس بانک مرکزی، تقاضا داریم به این موضوع ورود کنند و با توجه به اینکه چای یک نوشیدنی ضروری و مهم در این روزها می باشد، کمک کنند تا این مشکلات از جلوی پای کارخانه داران و شرکت ها برداشته شود تا ما با بحران چای و کمبود چای مواجه نشویم. البته لازم به ذکر است که بانک ها می توانند این کار ها را در اردیبهشت ماه که اوضاع آرام تر شده باشد، انجام دهند.
بخشی در پایان اضافه کرد: این روزها شرکت ها با حداقل نیرو ها مشغول به کار هستند و تمام توانشان در تولید است و اگر بخواهند توان خود را در کارهای اداری قرار دهند از کارهای تولید جا خواهند ماند. ضمن اینکه خطر شیوع بیماری نیز وجود دارد و در پایان از رئیس صنعت، معدن و تجارت تقاضا می کنم چای را جزو کالاهایی قرار دهند که محدودیتی نداشته باشد تا عموم مردم بتوانند از این نوشیدنی ضروری در روزهای بیماری کرونا استفاده کافی داشته باشند.
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۰۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها