شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۴۹۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تا مرداد سال آینده درگیر مبارزه با ملخ های مهاجم خواهیم بود

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه جمعیت ملخ های مهاجر دو تا سه برابر سال آینده است گفت: به طور قطع تا اواخر تیر تا اوایل مرداد سال آینده درگیر مبارزه با ملخ های مهاجر خواهیم بود.

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات در ارتباط با آخرین وضعیت مناطق جنوبی کشور که ملخ های مهاجر به آنجا هجوم آورده اند اظهار کرد: تا به امروز در 5 استان جنوبی کشور شامل خوزستان، بوشهر،فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در مساحتی بالغ بر بیست و چهار هزار و 65 هکتار مبارزه شیمیایی علیه ملخ های مهاجر انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین حجم مبارزه در هرمزگان انجام شده است افزود: بر اساس پیش‌بینی ها و برآورده های انجام شده تعداد ورود ملخ های مهاجر بسیار بیشتر از دفعات قبل است و شاهد دستجات متراکم با جمعیت بیشتری خواهیم بود.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: پیش بینی شده است در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار مبارزه شیمیایی در استان های جنوبی کشور برای مبارزه با ملخ های مهاجر انجام شود.
وی تصریح کرد: به طور قطع تا اواخر تیر تا اوایل مرداد سال آینده در گیر مبارزه با ملخ های مهاجر خواهیم بود.
تامین تمام امکانات مورد نیاز برای مبارزه با ملخ ها
میر گفت: تراکم این ملخ ها دو تا سه برابر سال گذشته است اما با تمامی تمهیدات انجام شده و پیش بینی های صورت گرفته، تمامی امکانات،ادوات و سموم مورد نیاز برای مبارزه شیمیایی تامین و به مناطق جنوبی کشور ارسال شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه جلسات متعدد کمیته بحران برای مبارزه با ملخ های مهاجر انجام  شده است گفت: بودجه مناسبی  برای این مهم تخصیص یافته و پرداخت شده است.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات  با بیان اینکه 20 میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ ها در نظر گرفته شده است گفت: چناچه مبالغ بالاتری نیز نیاز باشد از محل اعتبارات استان و سازمان حفظ نباتات، تخصیص مجدد صورت می‌گیرد و جای نگرانی برای مبارزه با ملخ‌ها نداریم.
وی اظهار داشت: از سال گذشته تجربه مناسبی داریم و اجازه نخواهیم داد که ملخ ها به مزارع و باغات کشاورزان خسارت وارد کنند.
 
(شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸) ۲۱:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها