شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۱:۰۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۲۴۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

واحدهای فروش اقلام ضروری و بهداشتی تعطیل نمی شود

معاون وزیر صمت گفت: تامین اقلام ضروری و مایحتاج مورد نیاز مردم تعطیلی پذیر نیست و در هیچ دوره‌ای تعطیل نمی‌شود.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی درباره تعطیلی فروشگاه‌های سطح کشور، با اشاره به جلسه فوق‌العاده‌‎ای که در ستاد تنظیم بازار برگزار شد؛ اظهار کرد: زمزمه‌های محدود شدن عبور و مرور و یا کنترل مراکز خرید سبب شده برخی افراد به سمت  فروشگاه‌ها هجوم ببرند که ما را ملزم به تشکیل جلسه ویژه‌ای برای کنترل این اتفاقات کرد.
او تاکید کرد: دوشادوش کادر پزشکی که برای حفظ سلامت مردم تلاش می‌کنند نیاز به فعالیت بخش پشتیبانی وجود دارد. تامین اقلام ضروری و مایحتاج مورد نیاز مردم تعطیلی پذیر نیست و در هیچ دوره‌ای تعطیل نمی‌شود.
مدرس خیابانی ادامه داد: بنابر این امروز خیلی محکم اعلام کردم که زنجیره تامین، توزیع، حمل و نقل و عرضه کالا‌های اساسی به خصوص اقلام ضروری برای مقابله با کرونا تعطیل نخواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به ادامه فعالیت واحد‌های تهیه اقلام بهداشتی و غذایی تصریح کرد: در هیچ شرایطی تعطیلی برخی واحد‌های ضروری امکان پذیر نیست؛ حتی اگر در سخت‌ترین حالت، دولت قصد کنترل عبور ومرور را داشته باشد اقلام ضروری استثناء خواهند بود.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: هر نوع محدودیتی که دولت قائل شود برای فعالیت‌های غیر ضرور مردم است که بیشتر جنبه تفریحی دارد؛ بنابراین عرضه، تامین، حمل و تولید کالا‌های اساسی تحت هیچ گونه محدودیتی قرار نمی‌گیرد. امسال ابلاغ کردیم تا حتی تعطیلی‌های متداول که هر سال وجود داشت به کم‌ترین میزان ممکن کاهش پیدا کند.
او ادامه داد: برای تامین و تدارک کالا‌های اساسی و انتقال آن‌ها از بنادر هماهنگی مناسبی با بخش‌هایی مثل گمرکات، سازمان بنادر، بانک مرکزی، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد، سازمان راهداری و وزارت کشور انجام شده است تا علاوه بر اقلام ضروری و فاسد شدنی، عبور و مرور مواد شوینده و ضد عفونی کننده و سایر اقلام بهداشتی ضروری هم با هیچگونه محدودیتی مواجه نشود.
خیابانی درباره احتمال بروز کمبود گفت: قحطی و کمبود در کشور ما معنایی ندارد چرا که هم ذخیره استراتژیک مناسبی در اختیار داریم و هم به تولید کنندگان و فروشگاه‌ها شرایط ویژه ابلاغ شده است. هیچ تفاوتی بین بخش پشتیبانی و کادر پزشکی وجود ندارد، مراکز تولید و عرضه اقلام ضروری با تمام قوا دوشادوش کادر پزشکی حرکت خواهد کرد تا مشکلی برای مردم کشورمان ایجاد نشود.
 
(شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸) ۲۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها