شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۲۴۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

توزیع بیش از ۴۰۰ تن گوشت قرمز ۴۰ هزار تومانی در مازندران

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران گفت که ۴۰۰ تن گوشت قرمز منجمد دولتی با قیمت ۴۰ هزار تومان در هر کیلو گرم برای مصرف کننده در سطح گسترده‌ای از بازار استان شروع شده است.

سید مصطفی ابراهیمی با اظهار این که به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت، سهمیه ۴۳۰ تنی گوشت قرمز دولتی به این استان اختصاص یافت ، افزود که گوشت های توزیع شده  هم اکنون در فروشگاه‌های بزرگ و مشخص شده استان در حال عرضه به مشتریان است.
وی فروشگاه های اتکا ، رفاه ، فرهنگیان، امکان و بهزیستی و شرکت های تعاونی روستایی را متولی توزیع این نوع گوشت معرفی کرد و ادامه داد:  با توجه اهمیت تجمع نکردن مردم برای مقابله با ویروس کرونا ، فروشگاه های عرضه کننده مواد پروتینی تقریبا بزرگ نیز می توانند با معرفی سازمان صنعت ، معدن و تجارت  به عنوان توزیع کنندگان این گوشت سهمیه دریافت کنند.
بررسی ها نشان می دهد که انواع گوشت قرمز گرم از قبیل گاو ، گوسفند و بره با قیمت  ۶۷۰ تا هزار ریال تا یک میلیون ریال در هر کیلو گرم در بازار مازندران عرضه می شود.
طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید گوشت قرمز در استان ۵۷ هزار تن است که با کسر میزان صادرات و تقسیم بر تعداد جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان ، سرانه مصرف گوشت قرمز هر مازندرانی حدود ۱۱ کیلو در سال است .
خرید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ
مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران در خصوص توزیع گوشت مرغ هم گفت : از آن جایی که قیمت مرغ گرم به دلیل افزایش تولید با قیمت کمتر از مصوبه دولتی در استان به وفور وجود دارد، به منظور کمک و حمایت از تولید کنندگان ، دولت خرید مرغ را برای ذخیره سازی آغاز کرده است.
ابراهیمی توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ مازاد بر مصرفی که در استان تولید می شود ، با هدف تنظیم بازار و حمایت از مرغداری ها خریداری و در سردخانه ها ذخیره می شود.
نرخ اعلام شده برای هر کیلوگرم گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است که در بازارمازندران گوشت مرغ به قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد. 
سالانه ۲۱۵ هزار تن گوشت مرغ در مازندران تولید می شود که معادل ۱۲درصد گوشت سفید تولیدی در کشور است .
(شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها