پنج شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۲۴۴۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات نهاده‌های دامی به بیش از ۱۴ میلیون تن رسید

میزان واردات نهاده‌های دام و طیور در ۱۱ ماهه گذشته سال جاری، با رشد ۲۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به بیش از ۱۴ میلیون تن رسید.

میزان واردات نهاده‌های دام و طیور در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱.۶ میلیون تن بود.
 
ارزش واردات نهاده‌های دام و طیور در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۲.۹ میلیارد دلار بوده که این رقم در سالجاری با رشد ۳۱ درصدی به حدود ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است.
 
براساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سالجاری بیش از ۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تن ذرت به ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد دلار وارد کشور شده است که نسبت به دوره مشابه گذشته به لحاظ وزنی یک درصد و به لحاظ ارزشی ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
همچنین در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۱.۸ میلیارد دلار وارد کشور شده است. در بازه زمانی یادشده در این گزارش حدود ۳.۸ میلیون تن جو به ارزش بیش از ۹۵۳ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به واردات ۲.۳ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۵۳۴ میلیون دلار سال گذشته به لحاظ ارزشی رشد ۵۹ درصدی و به لحاظ وزنی رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.
 
لازم به ذکر است؛ در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۱.۲ میلیون تن کنجاله سویا با ارزش بیش از ۵۴۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان در سال جاری با رشد ۷۸ درصدی به لحاظ وزنی و رشد ۷۱ درصدی به لحاظ ارزشی به حدود ۲.۲ میلیون تن به ارزش حدود ۹۳۲ میلیون دلار رسیده است.
(پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها