پنج شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۹۲۴۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج گیلان خوش عطرترین برنج ایرانی

گیلان کشت : برنج را در هر نقطه ای از ایران که کشت نمایید، ویژگی و خواص مختص به خود را دارد. اما برنج گیلان از جمله برنج هایی است که عطر خوش آن هوش از سر انسان می برد. شاید دلیل این عطر خوش، آب و هوای گیلان، یا خاک محل کشت آن باشد. اما من معتقدم همزیستی با بهار نارنج های گیلان، این برنج را خوش عطر کرده است.

هر برنج ایرانی دارای مشخصاتی است که آن را معرفی میکند. برنج گیلان هم همچون دیگر برنج ها ویژگی های خاص خود را دارد. اگر این ویژگی ها را بدانیم، در زمان خرید برنج می توانیم انتخاب مناسب تری داشته باشیم. 
مشخصات یک برنج خوب ایرانی
برنج خوب برنجی است که هیچ دانه های خردی در آن وجود نداشته باشد. برنج های ایرانی و برنج گیلان معمولا حالت شیشه ای ندارند. که این خود دلیلی بر مرغوبیت و کیفیت بالایی این برنج ها است. هر چه قدر برنج دارای دانه های بلند و کشیده ای باشد، کیفیتش بالاتر خواهد بود. 
اگر با برنجی رو به رو شدید که حالت سفید و براق داشت، بدانید این برنج، برنج گیلان نیست. حتی می توانیم بگوییم این برنج ایرانی نیست. اصولا برنج هایی که کوتاه و کلفت هستند، پس از پخت طعم نامطبوعی از خود بروز می دهند.
حتی در زمان مصرف هم این برنج ها نفخ شدیدی را در معده ایجاد می کنند، که اصلا قابل هضم شدن نیست. شاید از قیمت کمتری برخوردار باشند، اما مسلما کیفیت و مرغوبیت برنج گیلان را نداشته و برای انسان لذت خوشی را در حین مصرف ایجاد نمی کنند. 
خواص برنج گیلان و برنج های ایرانی
استفاده از برنج های غیر ایرانی، برای بسیاری از مصرف کنندگان ایجاد درد و سوء تغذیه شدید نموده است. ما اگر از برنج گیلان استفاده کنید می توانید سوء تغذیه و درد در معده را به سرعت درمان کنید. گیلان کشت ارائه دهنده بهترین برنج های گیلان، خرید را برای همه ایرانی ها آسان نموده است. 
استفاده از  برنج ایرانی منجر به کاهش فشار خون شده و تری گلیسیرید خون را به میزان فوق العاده ای کاهش می دهد. پس اگر از بیماری فشار خون رنج می برید، بهتر است از برنج گیلان در پخت و پز خود استفاده کنید. 
هضم برنج های ایرانی به خصوص برنج گیلان بسیار اسان است. زیرا این برنج ها فاقد سدیم، چربی، گلوتن و کلسترول هستند. می توانید در وعده های غذایی زیادی از برنج ایرانی استفاده کنید، و نگران بروز بیماری و درد در بدن خود نشوید. 
علاوه بر تمامی خواص یاد شده از برنج گیلان، باید بگوییم استفاده از این برنج ایرانی منجر می شود تا بدن نسبت به انسولین مقاوم شده و بیماری دیابت را به خوبی کنترل نماید. پس استفاده از این برنج های اعلا را در لیست خرید خود قرار دهید. 
تفاوت برنج ایرانی و شمالی را تنها در زمانی می توانید متوجه شوید، که به عطر، بو، شکل ظاهری و زمان پخت آن دقت نمایید. اصولا بیشتر مردم ایران برای دم پخت از برنج گیلان استفاده می کنند. زیرا این برنج های محلی هم دارای عطر خوبی هستند هم طعم خوشایند.
اما اگر قصد دارید از برنجی برای پخت پلویی همراه با کباب کوبیده یا جوجه کباب استفاده کنید، بهتر است برنج های دانه بلند را انتخاب کنید. برنج های سفید و پوست کنده اصولا چاق می کنند اما برنج قهوه ای ارزش غذایی بیشتری نیز بین دسته های برنج گیلان به خود اختصاص داده است. 
بهترین و مرغوب ترین برنج های ایرانی را می توانی با نام برنج هاشمی، برنج قهوه ای، برنج دم سیاه و... دسته بندی نماییم. 
 
(پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸) ۱۲:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها