چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۱:۱۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۲۴۳۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

تشکیل ستاد کاهش اثرات تخریبی کرونا بر تجارت خارجی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برای کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا از رصد مداوم مرزها و پیگیری مشکلات تجار در کشورهای همسایه خبرداد.

حمید زادبوم با اشاره به اینکه ویروس کرونا تاثیر خود را بر اقتصاد جهان و تجارت بین‌الملل می‌گذارد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، اظهار داشت: برای بررسی راهکارهای کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا، جلسات متعددی در معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، وزارت صمت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان توسعه تجارت ایران طی دو هفته گذشته به طور مدوام در حال برگزاری است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: به رغم تاثیرگذاری کرونا بر اقتصاد داخلی، آنچه در این وضعیت و شرایط وظیفه و متوجه سازمان توسعه تجارت ایران است، مربوط به بخش تجارت خارجی و بین‌الملل است.
 زادبوم افزود: در همین زمینه ستادی برای کاهش اثرات تخریبی کرونا بر تجارت خارجی و همچنین مطالعه و بررسی راهکارهای مقابله با آسیب‌های آن در سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد کرده‌ایم و به طور مداوم در حال بررسی تبعات این موضوع بر تجارت خارجی و انجام پیش‌بینی‌های لازم برای اقدامات سریع هستیم.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه اقتصاد ما در حال حاضر تحت تاثیر تحریم‌هاست، گفت: بخشی از آسیب‌های ناشی از کرونا اجتناب‌ناپذیر است و آسیب‌پذیری محتمل است، اما می‌توانیم با اقدامات به موقع و با همکاری دستگاه‌ها مانع بخش زیادی از آسیب‌ها شویم.
زادبوم بیان داشت: همه افراد، سازمان‌ها و دستگاه‌ها در وضعیت فعلی دارای وظیفه انسانی، ملی و شرعی هستند، آنچه به عنوان یک اصل باید به آن متعهد باشیم، این است که  نیازها و مشکلات مردم در همه بخش‌ها بررسی شود و هر نهاد و سازمانی به تناسب رسالت خود اقدامات لازم را صورت دهد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به طور شبانه‌روزی در حال رصد مشکلات تجار در مرزها و کشورهای هدف صادراتی از طریق سفرا و رایزنان بازرگانی هستیم، اما به رغم آگاهی از تبعات و اثرات ویروس کرونا برای اقتصاد، نباید سبب ایجاد نگرانی برای مردم شویم.
 
(چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸) ۲۱:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها