چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۱:۰۷
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۹۲۴۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس رستوران ها و کافه

بیش از نیمی از دل و جگری‌ها تعطیل کردند

رییس اتحادیه فروشندگان دل و جگر گفت: عدم وجود بازار و استقبال مردم باعث شده که قیمت دل و جگر نیز به شدت کاهش پیدا کند به طوری که جگر گوسفندی اکنون به دستی 60 هزار تومان رسیده و جگر گوساله 40 هزار تومان معامله می‌شود.

غلامحسن شیرازی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی این صنف گفت: متاسفانه با همه گیر شدن این ویروس اکثر اصناف کشور دچار بحران شدند بخصوص صنف‌هایی که در حوزه غذایی فعالیت می‌کردند.
وی ادامه داد: این اتحادیه بیش از 1500 عضو دارد که هر کدام از این اعضا حداقل سه تا چهار کارگر دارد اما اکنون به دلیل نبود مشتری و خودداری مردم از خوردن غذا در اماکن عمومی و رستوران‌ها بیش از نیمی از اعضای ما مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند. آن دسته نیز که باقی مانده‌اند با حداقل کارگر فعالیت می‌کنند و بیشتر آنها شاطر و یا وسط کار را مرخص کردند. واحدی که تا قبل از کرونا شبی دو میلیون تومان فروش داشت اکنون صندوق آن به کمتر از صد هزار تومان رسیده است که این برای صنف ما یک فاجعه است.
وی ادامه داد: عدم وجود بازار و استقبال مردم باعث شده که قیمت دل و جگر نیز به شدت کاهش پیدا کند به طوری که جگر گوسفندی اکنون به دستی 60 هزار تومان رسیده و جگر گوساله 40 هزار تومان معامله می‌شود.
شیرازی ادامه داد: تما م کسب و کارها و صنف‌های شاغل در ایران کل سال در انتظار بازار شب عید هستند حتی برخی از صنف‌‌ها در این یک ماه هزینه و سود کل سال خود را در می‌آورند اما اکنون با شیوع ویروس کرونا تمام این محاسبات به هم خورده و وضعیت بسیار ناراحت کننده است. خصوصا برای آن واحدهایی که مستاجر بودند و باید اکنون اجاره بهای مغازه را نیز با این وضعیت بازار پرداخت کنند.
وی در خصوص وظیفه دولت برای حمایت از این قبیل صنف‌ها گفت: دولت باید یک بسته حمایتی برای تمام اصناف تعریف کند که از نظر دارایی، بیمه و هزینه‌های آب و برق که بر عهده دولت است امتیازاتی به اصناف داده شود.
وی در خصوص رسیدگی اتاق اصناف و سایر نهادهای مرتبط گفت: در اتاق اصناف وضعیت به گونه‌ای است که برخی از ترس گرفتن کرونا سر کار نمی‌آیند و کسی نیست جواب ما را بدهد هفته قبل نیز برای بیان مشکلات‌مان به سازمان صنعت و معدن استان تهران رفتیم که ما را راه ندادند و گفتند طبقات بالا قرنطینه است و اجازه ندارید. هیچ کدام نیز جواب تلفن ما را نمی‌دهند که ما حداقل مشکلات را بگوییم و وضعیت را تشریح کنیم با این قبیل برخوردها چه انتظاری می‌توان از حمایت دولت داشت.
 
(چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸) ۲۱:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها