چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۲۴۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۸۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه شهرک‌های کشاورزی در سال جاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از پرداخت تسهیلات ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

علی‌‌اشرف منصوری از پرداخت ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه شهرک‌های کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون، خبر داد و گفت: این تسهیلات برای ساخت شهرک‌های کشاورزی اعم گلخانه‌ای، شیلات و آبزیان و دام و طیور پرداخت شده و سهم موثری در کاهش اثرات تحریم‌ها داشته است.
وی افزود: پرداخت تسهیلات ۱۵۰ پرونده در بانک‌های عامل با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز در دست اقدام است.
منصوری گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی، رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار، بهره‌وری از منابع آب و خاک، توسعه صادرات و ارزآوری با بهره‌گیری از منابع و امکانات کشور و جذب سرمایه های بخش کشاورزی تلاش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای مربوط به ۲ سال اخیر بوده است، یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح توسعه شهرک‌هاي کشاورزی تاکنون، ۷ هزار هکتار از شهرک‌های کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.
منصوری تعداد مجوزهای صادرشده برای شهرکت های دولتی و خصوصی را ۵۶۸ فقره اعلام کرد و ادامه داد: مستندسازی املاک نیز ۱۸۱ مورد انجام شده است.
وی به ساخت ۸۷ شهرک کشاورزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک‌ها در سطحی بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار در حال اجرا است، که تاکنون ۴۶۰ هکتار از این شهرک‌ها با تولیدی بالغ بر ۸۰ هزار تن به بهره ‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی تولیدات شهرک‌های کشاورزی در سال جاری ۴ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی از موانع توسعه شهرک های کشاورزی را برخی مشکلات اجرایی از جمله تسهیلات بانکی، کمبود اعتبار جهت تکمیل زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: برای تحقق کامل اهداف تعیین شده و دستیابی به برنامه‌های مصوب، نیازمند حمایت و همراهی مسئولان، سازمان های جهاد کشاورزی استان‌ها و دستگاه‌های ذیربط هستیم.
منصوری شهرک گلخانه ای مغان استان اردبیل با سطح ۱۶۰۰ هکتار را از شهرک‌های موفق در حال اجرا عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۵۵۰ هکتار این شهرک واگذار شده و ۱۶۰ هکتار آن نیز در حال احداث سازه است و پیش بینی می‌شود که با بهره‌برداری کامل از این شهرک، سالانه ۴۵۰ هزار تن سبزی و صیفی تولید و ۱۶ هزار نفر اشتغال‌زایی شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در ادامه با اشاره به شهرک‌ شیلاتی استان هرمزگان با سطح ۱۹ هزار هکتار که ۱۴۰۰ هکتار آن در حال اجرای زیرساخت است، تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از این شهرک، تولید ۵۵ هزار تن محصولات شیلاتی با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۲ هزار نفر برای این شهرک شیلاتی پیش‌بینی‌شده است.
به گفته منصوری در شهرک شیلاتی ۲۶۰۰ هکتاری رود شور استان بوشهر که در سطح ۲۳۰۰ هکتار زیرساخت آن انجام‌ شده، تولید ۱۶ هزار تن و اشتغال‌زایی ۲۵۰۰ نفر پیش‌بینی‌شده است.
وی با اشاره به شهرک گلخانه‌ای ۱۹۰ هکتاری حصار گلی در استان تهران، گفت: ساخت سازه و بهره‌برداری ۵۴ هکتار از این شهرک انجام و تولید ۲۲ هزار تن سبزی و صیفی و ۷ میلیون گل شاخه بریده در سال با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۹۰۰ نفر برای این شهرک پیش‌بینی‌شده است.
 
(چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸) ۱۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها